Kampania Młodzi w Łodzi odniosła wymierne sukcesy i odbiła się szerokim echem wśród mieszkańców naszego miasta oraz w lokalnych mediach. Mimo to nie spoczęliśmy na laurach!

Na początku września ruszyła druga odsłona kampanii pod hasłem „Łódź przełamuje stereotypy”.

Już sama nazwa zobowiązała nas do zastosowania oryginalnych, niestereotypowych środków, po to by poprawić wizerunek miasta, głównie wśród młodych Łodzian.

Nie jest to zadanie łatwe. Przeszkodą są mocno zakorzenione łódzkie stereotypy, które postanowiliśmy w zdecydowany sposób przełamać.

Próby pokazania Łodzi w pozytywnym świetle spotykają się często z dużym sceptycyzmem, czasami są uważane za czystą propagandę zmieniającą obraz rzeczywistości.
Mając na uwadze te przeszkody postanowiliśmy zaskoczyć Łodzian, zmusić ich do zmiany myślenia, a wcześniej nawet zbulwersować…

Kampania została podzielona na dwa etapy. Właściwa część została poprzedzona tygodniową akcją „teaserową”, która potwierdzała… najgorsze opinie na temat Łodzi. Wszystko po to, żeby w następnym etapie je zniwelować, używając pozytywnych skojarzeń.

Wrześniowa odsłona opiera się na trzech hasłach: „Karierę w Łodzi zrobię dzięki układomscalonym„, „Łódź mnie zawiodłana ścieżkę kariery„, „W Łodzi moja firma toniew morzu zleceń„. Każde składa się z dwóch części: potwierdzającej stereotypy i drugiej zaprzeczającej.

Przez pierwszy tydzień kampanii na billboardach pojawiły się pierwsze, „negatywne” odsłony. Nic dziwnego, że wywołały  niemałe poruszenie, ale taki właśnie był ich cel!

Tydzień później zaprezentowane zostały billboardy z pełnymi hasłami, które zakończyły wywołane kontrowersje i swoją treścią obalały łódzkie stereotypy.

Na billboardach pojawiły się te same młode osoby, które wzięły udział w pierwszym etapie kampanii. Podobnie jak w pierwszej odsłonie chcieliśmy zachować autentyzm  – hasła odnoszą się do ich rzeczywistego życia, prawdziwych sukcesów zawodowych. Wybrane przez nas młode osoby same przełamują stereotypy potwierdzając, że Łódź to miasto perspektyw i warto w nim zostać.

Kampania  „rozgrywa się” na 84 bilbordach, przede wszystkim w Łodzi, ale też w innych miastach, m.in. – w Płocku, Kielcach, Częstochowie i Krakowie.

Dodatkowymi nośnikami outdoorowymi są  wallboard na budynku przy ul. Struga, plakaty w szkołach średnich i na dworcu Łódź Kaliska oraz reklamy na pojazdach komunikacji miejskiej.

Outdoorom towarzyszą spoty radiowe emitowane na antenie Radia Eska Łódź oraz specjalny spot nadawany na dworcach kolejowych Łódź Kaliska i Łódź Fabryczna. Wszystkie w ciekawy, niestereotypowy sposób rozwijają promowane przez nas idee.

Program promują również inne niestereotypowe nośniki:  specjalnie wyprodukowany napój energetyczny z hasłem „Łódź napełnia energią” oraz czerwony Volkswagen ozdobiony logo „Młodzi w Łodzi”. „Garbus” jest własnością znanego z billboardów Piotrka, którego „firma tonie w morzu zleceń”.

Do promocji wykorzystaliśmy również Internet. Użytkownicy  portali o2.pl i ściąga.pl otrzymali malingi odsyłające na stronę programu, na kilku witrynach pojawiły się banery reklamowe.

W ramach nowej odsłony kampanii zorganizowane będą również eventy, którym towarzyszyć będą specjalne gadżety i materiały promocyjne.

Za opracowanie strategii komunikacyjnej programu Młodzi w Łodzi oraz przygotowanie kreacji obydwu dotychczasowych odsłon kampanii odpowiedzialna jest łódzka agencja reklamowa Great Open House.

Zdjęcia wykonał Przemysław Dzienis, fotografik z Łodzi, który był również autorem fotografii do majowych billboardów.