Ideę kampanii najpełniej oddaje hasło Żyję i pracuję po łódzku odwołujące się do popularnego zwrotu „po ludzku”. Sens tego komunikatu nie zawiera się jedynie w pomysłowej grze słownej, ale w nadaniu mu zupełnie nowego znaczenia.

Wyrażenie „po łódzku” ma określać pewien unikalny styl życia, studiowania i pracy. Chcemy, żeby był on kojarzony z  Łodzią, miastem, w którym wszystkie te elementy harmonijnie współistnieją, inspirując do rozwoju,  budowania kariery i zdobywania nowych doświadczeń.

Dlatego w kampanii pokazujemy młode osoby, w sytuacjach rozgrywających się na styku nauki, pracy i codziennego życia. Przedstawione postacie są zadowolone z tego, co robią, z optymizmem patrzą w przyszłość, którą chcą związać ze swoim miastem, również pierwszoplanowym bohaterem tej „opowieści”.

Na wszystkich projektach promujących akcję znajduje się charakterystyczny czerwony logotyp, wyróżniający się specyficznym minimalizmem, charakterystycznym dla szablonów używanych przez twórców graffiti.

Jest on także swego rodzaju pieczęcią potwierdzającą szczególną rangę, priorytetowość projektu, traktowanego przez Urząd Miasta Łodzi jako jedna z najważniejszych inicjatyw skierowanych do młodych osób, inwestycja w ich przyszłość, a tym samym w przyszłość samego Miasta.

Cała kampania została zrealizowana „po łódzku” –  z łodzianami i przez łodzian.

Za opracowanie strategii, kreację i realizację przedsięwzięcia odpowiedzialna była łódzka agencja reklamowa Great Open House, specjalizująca się w nowoczesnym marketingu zintegrowanym.

Zdjęcia wykonał Przemysław Dzienis, fotografik z Łodzi, któremu na planie towarzyszyła niezwykle prężna ekipa młodych twórców, w większości studentów miejscowych uczelni.

Założeniem kampanii był autentyzm, dlatego też jej twarzami nie są wynajęci modele występujący na co dzień w reklamach, ale debiutujący przed obiektywem studenci dwóch największych łódzkich uczelni: Uniwersytetu i Politechniki.

Jedną z postaci pojawiających się na billboardach jest również wykładowca – doktorant UŁ.

Zdjęcia do kampanii zostały wykonane w trzech bardzo charakterystycznych łódzkich przestrzeniach: przed jednym z budynków Politechniki Łódzkiej, w centrum handlowo- rozrywkowo Manufaktura oraz w firmie informatycznej AMG.net.

Wybór plenerów nie był przypadkowy. Chcieliśmy pokazać młodych Łodzian w przestrzeniach kojarzonych z nauką, atrakcyjną pracą i spędzaniem wolnego czasu, ale też uwiecznić miejsca, w których harmonijnie łączy się ceglana, fabryczna tradycja architektoniczna z nowoczesną formą określającą współczesny wizerunek miasta.

Pierwsza, majowa odsłona kampanii promocyjnej Młodzi w Łodzi to, niemalże dosłownie, wydarzenie wielkiego formatu. Objęła ona swoim zasięgiem przede wszystkim szereg nośników outdoorowych (billboardy, citylighty) oraz autobusy i tramwaje, co zapewniło doskonałą widoczność w mieście, a tym samym dotarcie do jak najszerszego grona, głównie młodych osób.

Działaniom tym towarzyszyły spoty radiowe emitowane w Radiu ESKA, a także spoty filmowe, które pokazywane były w kinach Cinema City, na ekranach w sieci McDonalds oraz w Manufakturze.

Równolegle na łódzkich uczelniach i w szkołach średnich pojawiły się plakaty informacyjne odsyłające na stronę internetową. Taki sam charakter miały mailingi wysyłane do młodych osób zarejestrowanych na stronie ściaga.pl i portalu o2.pl oraz banery reklamowe umieszczone na stronach nasza-klasa.pl i uczelnie.pl.

Na potrzeby kampanii powstało również szereg materiałów promocyjnych, m.in.: wizytówki, teczki, ulotki oraz różnego rodzaju gadżety reklamowe.

Zobacz film „Making Off Młodzi w Łodzi”

Pobierz pliki:
1. Spot – Cinema CityPobierz (2768 kB)
2. Citylight 3Pobierz (133 kB)
3. Spot Radio Eska 1Pobierz (692 kB)
4. Spot Radio Eska 2Pobierz (712 kB)
5. Citylight 1Pobierz (122 kB)
6. Citylight 2Pobierz (119 kB)
7. Billboard 2Pobierz (305 kB)
8. Billboard 1Pobierz (290 kB)
9. Billboard 3Pobierz (357 kB)
10. Spot – Ekran na Rynku ManufakturyPobierz (4820 kB)