Biuro Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miasta Łodzi w dniach 9 października – 8 listopada 2024 r. przeprowadziło wśród uczniów klas maturalnych oraz studentów I roku (studia jednolite oraz studia pierwszego stopnia) ankietę dotyczącą motywów wyboru miasta do studiowania, znajomości łódzkiego rynku pracy oraz postrzegania marki Młodzi w Łodzi.
Ankietę przygotowaną w porozumieniu z największymi łódzkimi uczelniami wypełniło 2038 uczniów klas maturalnych głównie z Łodzi i województwa łódzkiego oraz 800 studentów pierwszego roku łódzkich uczelni.
Spośród ankietowanych, aż 77,4% uczniów zamierza kontynuować naukę na studiach, a większość z nich (47,7%) już zdecydowało, że chce studiować w Łodzi, 35,7% ankietowanych jeszcze nie wie gdzie chce studiować, a tylko 16,6% już wie, że chce studiować w innym mieście. Dodatkowo niemal 60% badanych maturzystów oraz połowa badanych studentów I roku już wie, że chce zostać w Łodzi po studiach i podjąć tutaj pracę.
70,8% badanych studentów słyszało o programie „Młodzi w Łodzi” i ocenia go pozytywnie.
Pobierz: SKRÓT RAPORTU Z BADANIA
Pobierz: PEŁNY RAPORT Z BADANIA
Współorganizator badania i fundator nagrody głównej: Port Lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta
Fundatorzy nagród rzeczowych: ABB, Łódzki Klaster ICT, Fundacja Politechniki Łódzkiej
Partnerzy merytoryczni: Politechnika Łódzka, Uniwersytet Łódzki oraz Uniwersytet Medyczny w Łodzi