Netflix nawiązał współpracę ze Szkołą Filmową w Łodzi, aby odkrywać i wspierać młode talenty

Ruszyły pierwsze warsztaty dla studentów i studentek Łódzkiej Szkoły Filmowej w ramach międzynarodowego projektu Netflix Grow Creative. Współpraca filmówki z serwisem VOD ma na celu wsparcie młodych filmowców i praktyczne przygotowanie ich do rozpoczęcia kariery w branży.

W ramach programu Netflix Grow Creative studenci i studentki takich kierunków jak scenariopisarstwo, reżyseria czy organizacja produkcji filmowej wezmą udział w cyklu warsztatów przygotowanych przez ekspertów z branży filmowej. Szkolenia obejmują prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza czy przygotowanie pitchingów.

Netflix postanowił wprowadzić program również w Polsce, nawiązując długofalową współpracę z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. L. Schillera w Łodzi. Dzięki inicjatywie nowe pokolenie polskich filmowców udoskonali swoje kompetencje zawodowe i zdobędzie pierwsze doświadczenie, które ułatwi im jak najlepszy start w karierze.

– (…) cieszy nas perspektywa współpracy z Netflix, która wzbogaci ofertę edukacyjną Szkoły i umożliwi zdobycie ponadprogramowej wiedzy o rozwijaniu projektów filmowych i serialowych oraz o standardach technologicznych i organizacyjnych profesjonalnej produkcji. Takie umiejętności bezpośrednio przekładają się na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans naszych absolwentów i absolwentek na budowanie kariery zawodowej i własnej ścieżki artystycznej – powiedziała dr hab. Milenia Fiedler, Rektorka Szkoły Filmowej w Łodzi.

Wspólną inicjatywę w Polsce zainaugurowały dwudniowe warsztaty, podczas których studenci i studentki łódzkiej filmówki zdobywali wiedzę na temat sztuki opowiadania historii, zasad produkcji filmowej, finansowania i postprodukcji. Eksperci opowiedzieli również o procesie pozyskiwania przez Netflixa tytułów seriali i filmów.

– To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową w Łodzi i, tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej – powiedział Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.

Źródło: www.nowymarketing.pl