Znamy już wszystkich finalistów ABSL Start-Up Challenge

Znamy już listę ośmiu finalistów ABSL Start-Up Challenge. Najbardziej innowacyjne firmy zmierzą się w finale konkursu, który odbędzie się podczas dorocznej konferencji ABSL „Poland. The place to grow”. Partnerem Głównym projektu jest Procter & Gamble.

Konkurs zorganizował ABSL – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych. Należą do niego najwięksi potentaci biznesu, tacy jak Procter&Gamble, Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Shell, UBS czy Xerox

Ósemka finalistów to bardzo silna grupa startupów, oferujących rozwiązania softwarowe dla biznesu. Wyselekcjonowaliśmy ją podczas półfinałów, które odbyły się w miastach w całej Polsce. Do tych regionalnych eliminacji zgłosiło się aż 130 początkujących firm – podkreśla Łukasz Czajkowski, Head of Membership, Network and Community w ABSL. – Teraz najlepsi zaprezentują swoje rozwiązania podczas finału, który – jak co roku – będzie znakomitą okazją, by przedstawić innowacje szerokiemu gronu doświadczonych managerów. Konferencja ABSL już po raz dziewiąty będzie gościć ponad tysiąc przedstawicieli sektora nowoczesnych usług biznesowych, w tym prezesów, członków zarządu i dyrektorów globalnych firm – podkreśla Czajkowski.

Podczas dorocznej konferencji ABSL zmierzą się zwycięzcy regionalnych półfinałów, zorganizowanych w ośmiu miastach. Warszawskie wydarzenie zwyciężył Shelfwise – firma oferująca zastosowanie sztucznej inteligencji do optymalizacji ekspozycji półkowej. We Wrocławiu wygrał Fream proponujący Evryplace – innowacyjne narzędzie, które wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do demonstrowania nieruchomości, przygotowania dokumentacji oraz do realizacji szkoleń online. VoicePin, twórca Dronn – inteligentnego robota głosowego, czyli voicebota wygrał Poznaniu. Quantum Lab, który zwyciężył w Trójmieście podczas finału pokaże swój system do rozpoznawania emocji i sugerowania reakcji w trakcie rozmów telefonicznych – rozwiązanie sprawdzające się szczególnie w call center. Pochodzący z Budapesztu CloudStorm, który zakwalifikował się do finału podczas krakowskiego wydarzenia, zaproponuje zastosowanie robotyzacji dla usprawnienia procesów biznesowych. Waywer – zwycięzca półfinału w Łodzi oferuje natomiast innowacyjne rozwiązanie w zakresie digital marketingu. Timate, laureat półfinału w Katowicach, to system do kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy z wykorzystaniem technologii internetu rzeczy. W Szczecinie wygrał natomiast Train & Benefit – digitalowa platforma motywująca do bycia fit.

Procter & Gamble to firma wysoko ceniąca innowacje. Poszukujemy ich źródeł w różny sposób – zarówno prowadząc własne działania badawcze, jak i poprzez współpracę ze start-upami. Właśnie dlatego już po raz trzeci zaangażowaliśmy się w konkurs organizowany przez ABSL jako partner główny, gospodarz warszawskiego półfinału oraz fundator dodatkowej, specjalnej nagrody dla start-upu, którego rozwiązanie uznamy za szczególnie interesujące – podkreśla Marcin Półchłopek, dyrektor marketingu, Procter & Gamble w Europie Centralnej.

– Bardzo cenimy wszelkiego rodzaju przedsięwzięcia, dzięki którym młode start-upy mają szansę zaistnieć pośród wielkich graczy biznesowych. Tym bardziej cieszy nas organizacja w Trójmieście półfinału ABSL Start-up Challenge. To wydarzenie nie tylko doskonale podsumowuje aktualny stan lokalnej startuposfery, ale też pozytywnie integruje całe nasze środowisko – stwierdza Marta Moksa, CEO O4 Coworking, które gościło trójmiejski półfinał. – W O4 Coworking mieści się wiele startupów, staramy się wspierać ich rozwój. Z myślą o nich zapraszamy do nas „łowców talentów”. Fakt, że w trójmiejskim półfinale konkursu sukces odniósł Quantum Lab – start-up z naszego coworkingu to dla nas dodatkowy powód do dumy – podkreśla.

Nagrodą w ABSL Start-Up Challenge jest zaproszenie do udziału w Polish Tech Day, odbywającego się w ramach London Tech Week. – Nie nagradzamy start-upów finansowo. Wierzymy, że twórcy najlepszych pomysłów potrzebują przede wszystkim odpowiednich relacji biznesowych. Nasz konkurs zaprojektowaliśmy tak, aby dać innowatorom maksymalnie wiele okazji do poznania firm, z którymi w przyszłości mogą współpracować. Temu celowi służą półfinały, finał i nagroda – zaznacza Łukasz Czajkowski.

Finał ABSL Start-up Challenge odbędzie się 8 czerwca podczas dorocznej konferencji ABSL „Poland. The place to grow”. Gospodarzem wydarzenia jest Miasto Poznań.

O ABSL

Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (Association of Business Services Leaders – ABSL) – to największa w Polsce organizacja zrzeszająca i reprezentująca przedsiębiorstwa z sektora nowoczesnych usług dla biznesu: centra usług wspólnych (Shared Service Centers, SSC), outsourcingu procesów biznesowych (Business Process Outsourcing, BPO), outsourcingu IT (Information Technology Outsourcing, ITO), centra badawczo-rozwojowe (Research & Development, R&D) oraz firmy wspierające rozwój sektora. Jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki, w której zatrudnienie znalazło 265 tys. osób,

Misją ABSL jest rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu, a także stała praca – wspólnie z agendami rządowymi, samorządowymi czy uczelniami wyższymi – na rzecz podnoszenia kwalifikacji osób wkraczających na rynek pracy oraz dbanie o wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Polski.

Najważniejsze sektory reprezentowane przez firmy zrzeszone w ABSL (wg. struktury zatrudnienia) to usługi komercyjne i profesjonalne, usługi finansowe (bankowe, ubezpieczeniowe, inwestycyjne), technologie informatyczne (IT) oraz towary i usługi konsumpcyjne.

Członkami ABSL jest niemal 200 firm, które średniorocznie tworzą kilkanaście tysięcy nowych miejsc pracy, wśród nich takie marki jak Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Procter&Gamble, Shell, UBS czy Xerox.

Źródło: Materiał prasowy Weber Shandwick