Poznaliśmy zwycięzców konkursu „Rossmanna”


Już po raz drugi, największa sieć drogerii „Rossmann” rozstrzygnęła konkurs na nowy standard wykończenia wnętrz sklepów luksusowych, skierowany do studentów architektury Politechniki Łódzkiej. Laureatów poznaliśmy podczas ogłoszenia wyników 12 grudnia (środa) w Galerii B16 na PŁ (fotorelacja).
Głównym tematem II edycji konkursu było hasło: Generacje Rossmann – Czwarty wymiar przestrzeni. Według organizatorów ma to być miejsce, które połączy wszystkie pokolenia i zniweluje różnice międzypokoleniowe. Nowa architektura wnętrz ma ułatwiać wszystkim klientom korzystanie ze sklepów, także osobom z małymi dziećmi oraz niepełnosprawnym.

Konkurs jest ukierunkowany na potrzeby firmy. Dla studentów architektury jest próbą wykazania się kreatywnością, a jednocześnie koniecznością połączenia jej z elementami filozofii firmy Rossmann – mówił podczas ogłoszenia wyników prof. Marek Pabich, dyrektor Instytutu ArchitekturyUrbanistyki PŁ, członek jury konkursowego.

Na tegoroczny konkurs wpłynęło w sumie 19 prac indywidualnych i zespołowych, przygotowanych przez 30 studentów. Projekty zagospodarowania wnętrza zostały przygotowane na przykładzie rzutu największego sklepu „Rossmanna” w Polsce, znajdującego się w Manufakturze. Były bardzo zróżnicowane i bardzo oryginale.

Komisja konkursowa, w której uczestniczyli przedstawiciele PŁ, wyłoniła najlepsze pod względem architektonicznym, wizualnym i użytkowym koncepcje wykończenia sklepów. Pierwsze miejsce i nagrodę w wysokości 10 tys. zł otrzymał zespół w składzie: Marta Zielińska, Katarzyna Stefańska,Patrycja Stelmach. Drugie miejsce i 7 tys. zł dostaną: Alicja Wieczorkiewicz, Aleksandra Kozłowska, Adam Cylny. Trzecie miejsca i nagrodę 5 tys. zł zdobyła Adela Czeczotka.

Obecny na uroczystości Sławomir Misiak – dyrektor Działu Ekspansji w „Rossmannie” mówił o zadowoleniu firmy z poziomu i efektów prac konkursowych oraz dużej inspiracji do zmian w sklepach.

Jako firma zawsze inwestowaliśmy w młodych ludzi. Są dla nas bardzo ważni. Organizujemy dla nich różne akcje promocyjne i konkursy. Nasze produkty są dostosowane do młodych ludzi. Firma funkcjonuje już 25 lat na rynku. Część klientów, którzy byli kiedyś młodzi już się postarzała i stąd taka tematyka konkursu: powiązania potrzeb młodych i starych klientów. Jednocześnie chcieliśmy zaprosić do współpracy tych młodych ludzi, na których nam bardzo zależy – powiedział dyrektor Sławomir Misiak, na zakończenie spotkania.

„Rossmann” to jedna z największych sieci drogerii w Europie. W Polsce ma obecnie ponad 1300 sklepów. W Łodzi mieści się główna siedziba polskiego oddziału firmy.

Źródło: www.p.lodz.pl