Studenci Wydziału FTIMS zdobyli nagrodę podczas Game Access Conference w Brnie.
Zespół Disco Angels – studenci Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiejzwyciężyli w kategorii Best Gameplay finału konkursu Indie Showcase na międzynarodowej konferencji Game Access Conference odbywającej się w Brnie (Czechy) w dniach 30.05-1.06.2024. Stworzona przez nich gra – Heartbreaker – rywalizowała z ponad setką projektów gier indie stworzonych przez małe i średnie firmy z Kanady, Austrii, Niemiec, Czech, Słowacji, Turcji, Ukrainy, Mołdawii.
– Dużą rolę w tym sukcesie odegrała interdyscyplinarność naszego zespołu – mówi Michał Galiński, programista i koordynator w zespole Disco Angels – Każdy z nas wniósł do projektu swoje umiejętności: programistyczne, graficzne, muzyczne, projektowe oraz organizacji pracy. A wynikiem jest kompletna gra, która na finałach spotkała się z tak pozytywnym odbiorem, że wielokrotnie osoby, które zagrały, za chwilę przyprowadzały znajomych mówiąc: „Musisz w to zagrać.”, co było dla nas najlepszą nagrodą podczas tego wydarzenia.
Zespół studencki był również nominowany do trójki najlepszych projektów za warstwę graficzną w kategorii Best Art.
– Styl wizualny gry nawiązuje do architektury geometrycznej. Szczególnie inspirujące były dla mnie postmodernistyczne projekty hiszpańskiego architekta Ricardo Bofilla – wyjaśnia Agata Granosik, artystka 2D/3D w zespole Disco Angels –Dodatkowym wyzwaniem był odpowiedni dobór kolorów stosowanych w grze, tak by wszyscy gracze, w tym osoby z problemami widzenia, mogły grać w nią komfortowo. W tym celu nasz projekt zawiera kilka opcji dostępności dostosowanych właśnie do osób z takimi potrzebami.
Warto dodać, że młodzi twórcy gier z Politechniki Łódzkiej byli jedną z dwóch drużyn reprezentujących Polskę na tych finałach.
– Nominacja do Top3 w dwóch z trzech kategorii konkursowych i zwycięstwo w jednej z nich pokazuje na jak wysokim poziomie są projekty studenckie realizowane na Politechnice Łódzkiej – podsumowuje dr inż. Jarosław Andrzejczak z Instytutu Informatyki Wydziału FTIMS PŁ, który wspierał zespół w przygotowaniach i podczas finałów – Jest to jednocześnie doskonały dowód doświadczenia kadry oraz jakości kształcenia jaką oferujemy, a także potwierdzenie promowanego przez nas hasła, że „Gamedev rodzi się w Łodzi!”
– Zachęcamy do zagrania w naszą grę, która jest do pobrania za darmo na stronie twórców, ale przede wszystkim zachęcamy do tworzenia gier i dzielenia się nimi z graczami. – motywuje Michał Galiński.
Zespół do finałów Indie Showcase awansował dzięki wygranej w zeszłorocznej piętnastej edycji konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, którego kolejna edycja już w tym miesiącu. Historię powstawania zwycięskiego projektu można obejrzeć poniżej: https://youtu.be/2_xnj8MikRo
Gra do pobrania: https://disco-angels.itch.io/heartbreaker?mibextid=xfxF2i
Źródło: Politechnika Łódzka