Konkurs i forum gier komputerowych w Łodzi


Studenci z całej Polski zaprezentują autorskie prototypy gier komputerowych i środowisk wirtualnych. W czwartek 29 czerwca rozpocznie się 9. Ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych organizowany przez Politechnikę Łódzką. Trwające dwa dni wydarzenie odbędzie się na terenie Art_Inkubatora przy ulicy Tymienieckiego 3.

Konkurs stanowi unikatowe w Polsce forum łączące wykładowców, studentów, uczniów szkół i firmy związane z branżą kreatywną, młodych twórców gier i symulacji VR. Zespoły zaprezentują oryginalne pomysły na gry komputerowe oraz środowiska wirtualnej rzeczywistości. – Będziemy mieli okazję spotkać się z liderami, programistami, grafikami, projektantami poziomów, ale również artystami koncepcyjnymi, muzykami, dźwiękowcami i projektantami interfejsów. Jurorzy zweryfikują w jakim stopniu uczestnikom udało się wypełnić role i kompetencje niezbędne do stworzenia prototypu projektu – zapewniają organizatorzy. Do udziału zgłosiło się poza Politechniką Łódzką kilkanaście zespołów z uczelni (nie tylko technicznych) we Wrocławiu, Warszawie, Szczecinie, Gliwicach, Krakowie, Skierniewicach, Katowicach oraz z kilku liceów ogólnokształcących w Łodzi. Na zwycięzców i wyróżnionych czekają liczne nagrody ufundowane przez firmy.

Tegoroczna edycja została rozszerzona do sześciu ścieżek konkursowych: Game Design, Game Development, Mobile Games,Virtual Environment, Game Graphics Concept, Game Review. Nad ścieżkami dotyczącymi gier oraz rzeczywistości wirtualnej, tak jak w poprzednich latach opiekę sprawuje Instytut Informatyki Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Ścieżka Game Graphics Concept organizowana jest przez Wydział Wzornictwa i Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, natomiast ścieżkę Game Review organizuje Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego.

Podobnie jak w ubiegłym roku, wydarzeniem towarzyszącym będzie konferencja Conference On Game Innovations obejmująca tematykę wskazaną przez program sektorowy GAMEINN. Dzięki temu wydarzeniu firmy zapoznają się z kompetencjami uczelni, co pozwoli zwiększyć potencjał oraz innowacyjność polskich producentów gier oraz twórców wirtualnych środowisk na arenie globalnej.

W wydarzeniu zapowiedziało udział około dwudziestu czołowych polskich przedstawicieli branży gier wideo oraz firm budujących swoją przewagę technologiczną w oparciu o wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Wśród nich można wymienić Złotych Sponsorów ścieżki VR: Coca – Cola, Złotych Sponsorów ścieżek Games: Teyon, SuperHot, FatDog Games, Srebrnych Sponsorów ścieżki VR: Cybercom, Srebrnych sponsorów ścieżek Games: 11bit Studios, Q-Loc, CI Games oraz Brązowych sponsorów ścieżki Games: The Farm51, Digital Dragons, Artifex Mundi, GameDesire, Nitreal Games, Spidor, Vile Monarch, Potęga obrazu, Wastelands Interactive, Prywaciarze, Juggler Game oraz Brązowych Sponsorów ścieżki VR: Unit9, Varsav VR. Partnerem technologicznym została firma Techland.

Konkurs zyskał patronat honorowy: Marszałka Województwa łódzkiego Witolda Stępnia, Prezydent Miasta Łodzi Hanny Zdanowskiej, JM Rektora Politechniki Łódzkiej prof. Sławomira Wiaka, Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Polskiego Towarzystwa Cybernetycznego, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Lodz ACM Chapter, Młodzi w Łodzi, Łódzkie Promuje, Polish Game Association, Fundacji Indie Game Polska, Międzynarodowego Festiwalu Gier i Komiksu w Łodzi.

Strategicznym partnerem instytucjonalnym została Agencja Rozwoju Przemysłu. Partnerami konkursu podobnie jak w ubiegłym roku zostały : Art Inkubator w Fabryce Sztuki , Centrum Multimedialne PŁ, Browary Łódzkie oraz po raz pierwszy w tym roku Poznań Game Arena.

Więcej informacji oraz harmonogram wydarzenie na stronie konkursu https://gry.it.p.lodz.pl.

Źródło: Informacje Rzecznika Prasowego Politechniki Łódzkiej