Google ogłasza konkurs!

Konkurs Google Online Marketing Challenge to świetne ćwiczenie praktyczne dla studentów w ramach zajęć z reklamy, handlu elektronicznego, zintegrowanej komunikacji marketingowej, systemów informacyjnych, marketingu i nowoczesnych technologii medialnych.
„Weź udział w konkursie o wyszukiwaniu sponsorowanym, Google Online Marketing Challenge. Jako student otrzymasz możliwość bezpłatnej reklamy w Google AdWords o wartości 200 dolarów i współpracy z lokalną firmą, w celu przygotowania dla niej skutecznej kampanii marketingowej. Opracujesz strategię, uruchomisz kampanię, ocenisz wyniki i przekażesz firmie rekomendacje dotyczące dalszego rozwoju jej działań marketingowych w Internecie” – zachęcają organizatorzy konkursu.
Konkurs cieszy się powodzeniem w wielu krajach. Do tej pory w trzech poprzednich edycjach wzięło w nim udział 20.000 studentów z ponad 60 krajów. Konkurs został stworzony przez zespół profesorów oraz pracowników firmy Google. Daje on studentom szansę poznania podstaw marketingu interaktywnego poprzez praktykę i doświadczenie. Udział w nim jest zupełnie bezpłatny. Firma Google zapewnia studentom materiały potrzebne w przygotowaniach do konkursu. W przeciwieństwie do wielu konkursów studenckich, które symulują rzeczywiste warunki gospodarcze lub przewidują hipotetyczne działania marketingowe, studenci biorący udział w Google Online Marketing Challenge rozwijają i wdrażają internetowe kampanie marketingowe dla prawdziwych klientów i wydają rzeczywiste środki pieniężne. Każdy zespół studentów otrzymuje 200 dolarów na wydatki w AdWords, flagowym produkcie reklamowym Google.
Opiekun konkursowy odpowiedzialny jest za przekazanie instrukcji, materiałów elektronicznych i przewodników, pomaga w wyborze właściwej firmy oraz czuwa nad sporządzeniem raportów dotyczących strategii i osiągniętych efektów w czasie prowadzenia kampanii. Firma Google dostarcza przewodniki w wersji elektronicznej oraz jeden podręcznik ilustrujący, jak stworzyć efektywną kampanię promocyjną z wykorzystaniem AdWords. Wymiernym efektem udziału w konkursie jest uzyskanie przez studenta imiennego certyfikatu uczestnictwa w GOMC. Jakie są nagrody? Zwycięzcy finału globalnego wraz z wykładowcą wyjadą na tygodniową wycieczkę do San Francisco, gdzie spędzą jeden dzień w biurze Google i spotkają się z zespołem, który stworzył program AdWords. Zwycięzcy regionalni (regiony: Europa; Bliski Wschód i Afryka; Ameryki; kraje Dalekiego Wschodu) wraz z wykładowcami odbędą jednodniową wizytę w regionalnej siedzibie Google. Wszelkie szczegóły można znaleźć na stronie https://www.google.com/intl/pl/onlinechallenge/summary.html.
Źródło: www.dlaczego.com.pl