„Zostaw wiadomość” na konferencji Tekst-Tworzywo-Twórca

Organizowana z inicjatywy Koła Naukowego Edytorów Uniwersytetu Łódzkiego ogólnopolska konferencja Tekst-Tworzywo-Twórca zbliża się wielkimi krokami.
W dniach 11-13 kwietnia 2011 roku w Łódzkim Domu Kultury zgromadzą się przedstawiciele uczelni m.in. z Łodzi, Krakowa, Katowic i Warszawy, by dyskutować na tematy związane z designem, typografią, komunikacją wizualną oraz literaturoznawstwem. Sympozjum, które skrótowo określają trzy litery T, trudno będzie jednak stereotypowo określić po prostu konferencją. Podczas trzydniowej imprezy wszyscy goście będą mogli obejrzeć dwie wyjątkowe wystawy zorganizowane przez projektantów ze studia projektowego Grafixpol oraz przedstawicieli Red Melon Studio.
Pierwsza z proponowanych ekspozycji będzie prawdziwą gratką dla fanów zabaw typograficznych. Grafixpol zaprosi bowiem publiczność na autorską wystawę interaktywnych plakatów typograficznych pod tytułem Zostaw wiadomość, która będzie jednocześnie uzupełnieniem prezentowanego przez projektantów referatu Treść, przekaz i forma. Z punktu widzenia typografa. Plakaty składające się na wystawę Zostaw wiadomość zostały nazwane interaktywnymi, ponieważ każdy będzie miał możliwość wzbogacenia ich o własną interpretację w oparciu o istniejącą formę i dowolnie wybraną treść. Na plakatach będzie można odnaleźć słowa ukryte przez autorów, a może nawet stworzyć na ich bazie osobisty komunikat. Innymi słowy: odwiedzający zaprojektują wspólnie z ekipą Grafixpolu własne, unikalne plakaty i zabiorą je do domu. Plakaty w klasycznym formacie 100 x 70 cm zostaną wydrukowane w limitowanym nakładzie 200 sztuk.
Obok Grafixpolu prezentować się będzie Red Melon Studio, które zaproponuje wystawę pt. IDEA + DESIGN. Pokazane zostaną na niej wybrane projekty z ostatnich lat zrealizowane m.in. dla Ambasady Polskiej w Norwegii (katalog na Dni Literatury Polskiej w Norwegii), Filharmonii Łódzkiej (kolekcja materiałów warsztatowych „Rubinstein — Chłopiec z Łodzi”), Łódź Art Center (kalendarz DESIGN MENU) oraz Urzędu Miasta Łodzi (folder Rewolucja wyobraźni). Ekspozycja będzie ilustrować to, jak ważna jest idea będąca punktem wyjścia przy poszukiwaniu zróżnicowanych form wyrazu.
Niemalże w ostatniej chwili do licznego już grona patronów medialnych konferencji Tekst-Tworzywo-Twórca dołączył portal Academio.pl oraz Magazyn Purpose — Przedsiębiorczość w Kulturze. Pierwszy z wymienionych to nowy serwis kierowany do grup studenckich i kół naukowych oferujący szeroką gamę narzędzi przydatnych w prowadzeniu działalności. Członkowie grup, którzy zarejestrują się na Academio.pl mogą korzystać ze spersonalizowanej skrzynki pocztowej, dyskutować na forum, wgrywać zdjęcia i inne pliki, korzystać z kalendarza oraz tworzyć własną bazę informacji Wiki. Podczas konferencji przedstawiciele portalu będą mieli własne stoisko, przy którym będzie można dowiedzieć się więcej o możliwościach serwisu. Z kolei Purpose to portal internetowy i magazyn oferujący artykuły dotyczące szeroko pojętej przedsiębiorczości, kultury i kreatywności. Jego grupą docelową są osoby, które swoją karierę zawodową wiążą z sektorem kultury i przemysłami kreatywnymi. Patronat Purpose jest dowodem na przedsiębiorczy charakter działań środowisk studenckich.
Termin nadsyłania zgłoszeń na konferencję TTT upłynął w minioną sobotę. Aktualnie trwają gorączkowe prace nad programem sympozjum. Nieoficjalnie wiadomo, że w ciągu trzech dni wystąpi ponad 30 referentów. Organizatorzy zapowiadają ponadto, że lista atrakcji ciągle się wydłuża.
Jedno jest pewne: to będzie konferencja, jakiej jeszcze nie było!
Źródło: Informacja prasowa Koła Naukowego Edytorów Uniwersytetu Łódzkiego