Zespół IRON WARRIORS potrzebuje wsparcia aby zbudować najbardziej ekonomiczny pojazd w Polsce!


Jak możesz pomóc? Wejdź na https://polakpotrafi.pl/projekt/eco-arrow-30-najbardziej-ekonomiczny-pojazd-w-polsce i wesprzyj dowolną kwotą. Liczy się każda złotówka!

Jesteśmy studenckim projektem Iron Warriors. Zajmujemy się budowaniem pojazdów, których celem jest przejechanie jak największej ilości kilometrów na 1 litrze paliwa. Od 5 lat rozwijamy swoją pasję do motoryzacji i przy okazji wykorzystujemy w praktyce wiedzę zdobytą na studiach.

Przez ten czas zbudowaliśmy dwa prototypy. Każdy z nich to nowe rekordy i lepsze osiągnięcia. Aktualnie jesteśmy najlepszym zespołem w Polsce. Na 1 litrze paliwa przejeżdżamy 837 km. Myślicie, że to jest niemożliwe? A jednak jesteśmy dowodem na to, że Polak Potrafi. Skoro jesteśmy najlepszym zespołem w Polsce to moglibyśmy na tym zaprzestać, ale wciąż chcemy się rozwijać. Mamy w sobie ogromne pokłady energii do dalszej pracy. Aktualnie jesteśmy na etapie budowania pojazdu Eco Arrow 3.0, który będzie jeszcze bardziej ekonomiczny. Zbudowanym protorypem planujemy przekroczyć granicę 1000 km/l oraz wystartować w zawodach w Finlandii oraz Shell Eco-marathon w Brazylii, jako pierwsza europejska drużyna.

Eco Arrow 3.0 będzie pojazdem wysoko zaawansowanym technologicznie. Jego ultralekką karoserię wykonamy z nowoczesnych materiałów kompozytowych, aerodynamiczym kształtem będzie nawiązywać do kropli wody. Pozwoli ona osiągnąć współczynnik oporu powietrza rzędu Cx=0,09 (dla standarowego samochodu wynosi on około 0,30). Zastosowanie ultralekkich materiałów dotyczy również części mechanicznych pojazdu, które wykonane zostaną głównie z aluminium lotniczego PA9 oraz z kompozytów z włókna węglowego. Charakteryzują się one niską wagą przy zachowaniu świetnych właściowości mechanicznych. Kluczową kwestią przy projektowaniu pojazdów tego typu jest pokonanie oporów toczenia. Możemy utrzymać je na poziomie wartości pomijalnych, przede wszystkim dzięki zastosowaniu innowacyjnego automatycznego sprzęgła rozłącznego sterowanego komputerowo, odłączającego napęd w chwili, gdy pojazd się toczy. Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na zredukowanie oporów jest zastosowanie łożysk hybrydowych o niskim współczynniku tarcia. Zostaną poprawione również parametry silnika, poprzez zastosowanie powłok przeciw tarciowych oraz dzięki zaaplikowaniu wtryskiwacza, który będzie precyzyjnie sterowany przez komputer.

NA CO PRZEZNACZYMY PIENIĄDZE ZEBRANE NA POLAK POTRAFI?

Nie ukrywamy, że koszt zbudowania Eco Arrow 3.0 pomimo wsparcia Firm, Ministerstwa, Urzędu Miasta oraz Uczelni, jest wysoki. W tym momencie jesteśmy na etapie powstawania karoserii, która już na dniach powinna zawitać do naszego garażu. Natomiast zainwestowane przez Państwa pieniądze przeznaczymy na dokończenie pojazdu. A dokładnie mówiąc wydamy je na:

-wykonanie szyb z poliwęglanu do nowo powstającego Eco Arrow 3.0. Umożliwią one kierowcy znacznie lepszą widoczność, co bezpośrednio wpłynie na poprawę sterowania pojazdem.

-wytworzenie części układu kierowniczego, który będzie opierał się o najprostszą konstrukcję cięgnową

-wykonanie elementów służących do mocowania części napędowych do karoserii samonośnej

-zakup 3 opon, które są dyktowane przez organizatorów zawodów Shell Eco-marathon. Bo jak wiecie nasza Strzała jest pojazdem trójkołowym, gdzie dwa przednie koła są skrętne, natomiast tylne jest kołem napędowym

CO JEŚLI PRZEKROCZYMY KWOTĘ 7000ZŁ?

-pozyskamy śruby, nakrętki oraz podkładki wykonane z tytanu, które pozwolą obniżyć ich masę o 40% w porównaniu do nakrętek wykonanych ze stopów stali

-kupimy nowy akumulator o większej pojemności, który umożliwi bezproblemowe pokonanie wyznaczonego dystansu. Bateria w naszym prototypie służy do zasilania komputera sterującego silnikiem oraz rozrusznika.

-nabędziemy nowe krótkofalówki, które są niezbędne do komunikacji zespołu z kierowcą. To dzięki nim możemy poinformować naszego pilota o tym jak wygląda sytuacja na torze.

Jeszcze się zastanawiacie czy nas wesprzeć? Nie ma co zwlekać, bo zegar tyka. Wyjazd na zawody do Brazylii i Finlandii zbliża się wielkimi krokami. Dzięki Wam może nam się udać!

Co roku startujemy w prestiżowych zawodach Shell Eco-marathon oraz Pisaralla Pisimmale w Finlandii, których zasady są bardzo podobne. Każdy pojazd ma do przejechania określony dystans w konkretnym, nieprzekraczalnym czasie co powoduje poruszanie się z pewną minimalną prędkością średnią. Na zawodach Shell Eco-marathon do przejechania jest dystans około 16 km w czasie 39 minut. Jeśli pojazd przekroczy minimalny czas choćby o sekundę, osiągnięty wynik nie jest brany pod uwagę w klasyfikacji generalnej. Po zakończeniu przejazdu sędziowie mierzą zużycie paliwa i przeliczają ile kilometrów jest w stanie przejechać dany pojazd na 1 litrze paliwa. Każda drużyna ma 4 próby przejazdu liczące się do ogólnej klasyfikacji. Na szczęście nie musmimy jechać dopóki skończy się nam paliwo, poza tym nasz bak ma zaledwie 100 ml pojemności.

OSIĄGNIĘCIA:

150 km/l- SEM2013

259 km/l- SEM2014

640 km/l- SEM2015

830 km/l- Zawody Pisaralla Pisimmale w Finlandii

837 km/l- Zawody Pisaralla Pisimmale w Finlandii. Jest to aktualny rekord Polski. Dodatkowo w 2016 roku w Valenciennes we Francji zajęliśmy pierwsze miejsce w kategorii prototypów napędzanych silnikiem spalinowym zasilanym benzyną bezołowiową. Cały czas się rozwijami i wiemy, że stać nas na jeszcze więcej!

Mamy nadzieję, że dzięki Państwa wsparciu uda nam się zrealizować nasz cel i wkrótce będziecie mogli usłyszeć, że Iron Warriors grupa studentów z Politechniki Łódzkiej, jako pierwsza europejska drużyna wzięła udział w zawodach Shell Eco-marathon w Brazylii oraz jako pierwszy zespól z Polski pokonała dystans 1000 km/l.

RAZEM POKAŻMY, ŻE POLAK POTRAFI!

Źródło: Informacje Zespołu IRON WARRIORS