Piotrkowska będzie wizytówką Google!

Ulica Piotrkowska została zdjęciową wizytówką polskiej wersji serwisu Street View firmy Google. Piotrkowska pokonała czternaście innych propozycji, m.in. zamek w Malborku, krakowski Rynek, czy toruńską starówkę. W głosowaniu wzięło udział ponad 115 tys. internautów z całej Polski.
Piotrkowska zdecydowanie pokonała pozostałych kandydatów w plebiscycie „Patrzcie, Polska! Wybieramy naszą wizytówkę na Street View”. Nad drugim w konkursie Białymstokiem (Pałac Branickich i Rynek Kościuszki) najdłuższa łódzka ulica miała kilkanaście tysięcy głosów przewagi. Na podium znalazł się jeszcze Stary Rynek w Poznaniu.
Ekipa Street View w najbliższym czasie zawita do Łodzi, by sfotografować ulicę Piotrkowską. Zdjęcia zostaną umieszczone na Mapach Google, a dzięki usłudze Street View, internauci z całego świata będą mogli przyjrzeć się jej z bliska.
Lista 15 finalistów plebiscytu:
Białystok – Pałac Branickich i Rynek Kościuszki
Ciechocinek – Tężnie solankowe
Kraków – Rynek Główny
Lublin – Stare Miasto
Łódź – ul. Piotrkowska
Poznań – Stary Rynek
Malbork – Zamek Krzyżacki
Pszczyna – Starówka
Szczecin – Wały Chrobrego i Starówka
Tarnów – Stare Miasto
Tomaszów Mazowiecki – Rezerwat „Niebieskie Źródła”
Toruń – Stare Miasto
Ujazd – Pałac Krzyżtopór
Wrocław – Rynek i Ostrów Tumski
Zamość – Stare Miasto
Samochody Googla już od połowy czerwca jeżdżą po największych polskich miastach. Oprócz miast, które będą gościć uczestników Euro 2012 – Warszawy, Gdańska, Wrocławia i Poznania, na Street View będzie można też zobaczyć Kraków. Do tego grona dołączy też Łódź.
Funkcja Street View pozwala użytkownikom wirtualnie podróżować po świecie i zobaczyć miejsca na zdjęciach panoramicznych z perspektywy przechodnia. W ramach aplikacji można oglądać ujęcia wykonane na wszystkich 7 kontynentach, w 27 krajach.
Hanna Zdanowska Prezydent Łodzi
Chcę wierzyć, że większość głosów w konkursie oddali łodzianie, chociaż podejrzewam, że na Piotrkowską głosowali też turyści. Bo jak widać po wynikach, nasz deptak nie jest już wizytówką Łodzi, ale też Polski. Piotrkowska to marka, w którą warto inwestować, dlatego postawiłam na jej odbudowanie. Wzorce warto czerpać z zagranicy. Wyjątkowe są deptaki hiszpańskie. Przykładowo w Madrycie posadzono na deptaku specjalną odmianę wiśni. Gdy kwitną, nadają miejscu wyjątkowy klimat. Taki pomysł mógłby się też sprawdzić w Łodzi.
Borys Martela Instytut Socjologii UŁ
Jak wytłumaczyć sukces Piotrkowskiej? Mieszkańcy Łodzi mają poczucie, że to miasto jest pozostawione samo sobie, nie mówi się o nim, a jeśli już tak, to głównie źle. Jest jednak w Łodzi spora grupa dobrze zorganizowanych, aktywnych ludzi. Oni mają silna potrzebę tego, by wizerunek ten poprawiać, byśmy nie kojarzyli się tylko z dziećmi w beczkach, z karetkami z pavulonem. Łódź wygląda źle. Ale właśnie dlatego tu chęć pochwalenia się jest dużo większa niż takich miastach jak Kraków, czy Gdańsk, gdzie dla wszystkich jest oczywiste, że mają piękne rynki, zabytki.
Źródło: Dziennik Łódzki