Półmetek festiwalu zbliża się wielkimi krokami – co zobaczymy na Transatlantyku w poniedziałek?
W programie czwartego dnia festiwalu nie zabraknie filmowych hitów wielkich światowych festiwali: świetnie przyjętego na Sundance obrazu „Brisgby Bear” Dave’a McCary’ego (na zdj.), czyli przewrotnego komediodramatu o mężczyźnie, wychowanym w… schronie przeciwatomowym (godzina 16.45, Multikino Silver Screen sala 2), zdobywcy nagrody FIPRESCI podczas festiwalu w Locarno, historii cyrkowca poszukującego najsilniejszego człowieka świata – „Mister Universo” w reżyserii duetu Rainer Frimmel i Tizza Covi (godzina 13.45, sala 2) czy pokazywanego na Berlinale „Lata 1993” autorstwa Carli Simon; melancholijnego powrotu do lat 90. widzianych oczyma małego dziecka. A wieczorem zapraszamy na polską premierę kinową nowego filmu Bena Afflecka, kryminału noir „Nocne życie” (godzina 21.45, sala 2).
Kto tej zimy nie zdążył pójść do kina na filmy – laureatów tegorocznych Oscarów, ten może nadrobić zaległości od samego rana i wybrać pomiędzy „Moonlight” Barry’ego Jenkinsa (godzina 10.45, sala 8) a „Przełęczą ocalonych” Mela Gibsona (godzina 11.00, sala 3). Pokażemy też filmowe klasyki: uznaną przez pismo Cahiers Du Cinéma za drugi najlepszy obraz w historii kina „Noc myśliwego” Charlesa Laughtona (godzina 16.00, sala 8) oraz filmowy debiuty Bernardo Bertolucciego („Kostucha„, godzina 17.00, Muzeum Kinematografii) i Alejandro Gonzáleza Iñarritu („Amores Perros„, godzina 22.00, sala 9).
W poniedziałek zapraszamy na kolejne pokazy w ramach Konkursu Polskich Krótkich Metraży oraz spotkania z twórcami wybranych konkursowych filmów: Martą Pajek, Aleksandrem Pietrzakiem i Jarosławem Szodą (godzina 16.00, sala 9). Będą też głośne dokumenty: opowiadający o słynnej rodzinie „Beksińscy. Album wideofoniczny” Marcina Borchardta (godzina 17.00, sala 10) i „Belinda„, historia młodej Jeniszki w reżyserii Marie Dumory (godzina 19.30, sala 5) oraz wstrząsający zapis życia rodzinnego w ogarniętym wojną Damaszku, „W czterech ścianach życia” Philippe’a Van Leuwe’a (godzina 22.30, sala 10). Po raz pierwszy w historii Transatlantyku pokażemy także horror z feministyczną nutą: „Stan niebłogosławiony” (godzina 22.00, sala 8).
Bohaterkami Kina Kulinarnego będą kobiety, które poprzez kulinaria chcą zmienić świat – zarówno na ekranie (film „Boginie jedzenia” – godzina 18.30, sala 8), jak i w Hali Maszyn EC1, gdzie widzów zaprosimy na kolację z menu ułożonym przez Katarzynę Daniłowicz, pierwszą polską zwyciężczynię telewizyjnego programu Top Chef. Na talerzach goście Kina Kulinarnego znajdą między innymi serce wołowe, kiszone cytryny i emulsję z pieczonego kurczaka. Przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy także na briefing prasowy z Katarzyną Daniłowicz, które odbędzie się o godzinie 16.00 w Hali Maszyn EC1.
Jedna z najsłynniejszych polskich aktorek, Magdalena Cielecka, spotka się z widzami festiwalu Transatlantyk po seansie „Pokuszenia” Barbary Sass, obrazu pokazywanego w ramach retrospektywy tej wybitnej reżyserki. O tym wyjątkowym dla niej filmie (rola zakonnicy Anny była jej kinowym debiutem) i współpracy z Barbarą Sass Cielecka opowie w Muzeum Kinematografii, gdzie o godzinie 19.00 rozpocznie się pokaz „Pokuszenia”. Gościem spotkania będzie też mąż Barbary Sass, operator Wiesław Zdort. Z kolei widzów Multikina Silver Screen zapraszamy na spotkania z reżyserką „Pięćdziesięciu wiosen Aurory” Blandine Lenoir (godzina 19.30, sala 3), twórcami „Monsieur Mayonnaise” Trevorem Grahamem i Philippe’em Morą (godzina 13.15, sala 8) oraz aktorką „Wspomnienia lata” Urszulą Grabowską, której po seansie będzie towarzyszyć reżyser filmu Adam Guziński i kostiumografka Dorota Roqueplo (godzina 19.15, sala 9).
Zapraszamy także na kolejne spotkania w ramach Salonu Polityki i wykłady SWPS. W Multikinie Silver Screen (godzina 17.00, sala 5) odbędzie się rozmowa Rafała Wosia z Przemysławem Wielgoszem „Jeśli nie kapitalizm, to co?”, a w Kinie Łóżkowym wykład Piotra Maślaka „I kto cię kupi? O tym, jak dobrze sprzedać siebie” (godzina 18.00). A od godziny 10.00 do 19.00 zachęcamy do wizyty w EC1 na pokazy filmów virtual reality w ramach Czasoprzestrzeni VR.