Łódź: jak szybko z ucznia zrobić milionera?

Jakie są różnice między wykonywaniem pracy, a zarabianiem pieniędzy? Dlaczego pracując nie potrafimy w pełni wykorzystać swoich możliwości i jak przejmować pozytywne cechy od innych ludzi – o tym wszystkim będą mogli dowiedzieć się uczniowie łódzkich liceów i techników w czasie Alternatywnych Lekcji Przedsiębiorczości. I to z ust… prawdziwych milionerów!

– Lekcje przedsiębiorczości prowadzą najczęściej nauczyciele innych przedmiotów, wiedzę czerpią z książek. Rzadziej są to praktycy, a przecież spotkanie i rozmowa z ludźmi, którzy zawodowy sukces zawdzięczają własnej pracy daje niewspółmiernie większe korzyści – opowiada Łukasz Koryncki, pomysłodawca lekcji z milionerami.

Na nietypową lekcję złożą się prezentacje, wykład i ćwiczenia z zakresu komunikacji, negocjacji i percepcji. Uczniowie zdobędą wiedzę na temat prowadzenia działalności gospodarczej i inwestowania, dowiedzą się jak efektywnie wykorzystać czas i pokonać emocjonalne bariery. Wszystko to ma zainspirować ich do samodzielnego zgłębiania wiedzy z zakresu biznesu i rozwoju osobowego. Dla najaktywniejszych uczniów przygotowane są nagrody książkowe.
O swojej drodze do kariery dzięki tworzeniu własnego biznesu opowiedzą m.in. Kamil Cebulski i Jan Fijor. Cebulski, nazywany najmłodszym milionerem w Polsce, już w liceum zarabiał więcej niż dyrektor jego szkoły. W wieku 17 lat porzucił marzenie o etacie informatyka i założył internetowy magazyn o tematyce komputerowej. Później otworzył wydawnictwo, księgarnię i agencję reklamy.
”Zrozumiałem, że w dzisiejszych czasach potrzeba być samodzielnym, bardziej przedsiębiorczym, a co najważniejsze, uzmysłowiłem sobie, że ja również mogę osiągnąć sukces” pisze na swoim blogu. Otworzył też prywatną szkołę biznesu, w której wykładowcami są znani przedsiębiorcy, m.in. Andrzej Blikle, właściciel znanej sieci cukierni. Jan Fijor, informatyk i publicysta, pracował w USA jako makler giełdowy, dziś jest właścicielem wydawnictwa książkowego.
Obaj mają już doświadczenie w podobnych przedsięwzięciach. Promująca przedsiębiorczość fundacja Cebulskiego w roku szkolnym 2007-2008 zorganizowała ponad tysiąc Alternatywnych Lekcji Przedsiębiorczości w blisko 240 szkołach w całej Polsce.
Stąd pomysł by inicjatywę przenieść na grunt łódzki. Łukasz Koryncki prowadzi już rozmowy z łódzkimi liceami i technikami. Pierwsze zajęcia miałby ruszyć w połowie września.
Zainteresowana ALP jest dyrektorka XXVI LO w Łodzi, Małgorzata Wiśniewska:
– Nasze zajęcia prowadzą wykwalifikowani nauczyciele, ale każde takie spotkanie z praktykiem trzeba bardzo cenić.
Organizatorzy ALP nawet po zakończeniu lekcji oferują ich uczestnikom kontakt i dalszą pomoc w zdobywaniu wiedzy.
Źródło: Dziennik Łódzki

Zajęcia mają połączyć zdobywanie wiedzy o biznesie z rozowjem osobowości wśród uczniów (© Grzegorz Gałasiński)