Jeden ze stu: start-up ChallengeRocket zwycięża drugą edycję konkursu ABSL Start-Up Challenge!


Przedstawiciele największych światowych korporacji wyłonili zwycięzcę drugiej edycji ABSL Start-Up Challenge.
To ChallengeRocket, innowacyjna platforma, która promuje rekrutację na stanowiska IT poprzez konkursy i zadania rozwiązywane on-line.Według jury to właśnie ten projekt ma największą szansę na szeroko zakrojoną współpracę
z międzynarodowymi firmami.

Polskie innowacje w Łodzi

Wielki finał konkursu ABSL Start-Up Challenge odbył się w Łodzi, podczas dorocznej konferencji Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL). Wydarzenie organizowane jest dla przedstawicieli najważniejszych korporacji działających w Polsce. Jak tłumaczy Małgorzata Rokita, Dyrektor Marketingu Procter & Gamble w Europie Centralnej, konkurs ABSL Start-Up Challenge jest dowodem na to, jak kreatywni są polscy młodzi przedsiębiorcy:

– W P&G przykładamy dużą wagę do współpracy ze start-upami. Jesteśmy przekonani, że innowacyjne rozwiązania mogą powstać właśnie na drodze takiej współpracy. Dzielimy się naszym doświadczeniem biznesowym i wspólnie poszukujemy przełomowych rozwiązań. Każdy z partnerów wnosi wyjątkowe umiejętności i doświadczenia, umożliwiając rozwój tak innym, jak i sobie. Partnerstwa te łączą w sobie kreatywność, nieszablonowe myślenie, znajomość nowych technologii, zrozumienie potrzeb i zachowań klientów, trendów rynkowych, jak również procesów biznesowych.


Najlepszy ze stu

Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu jest start-up ChallengeRocket, platforma, która promuje rekrutację na stanowiska IT poprzez konkursy i zadania rozwiązywane on-line. Użytkownicy muszą np. zaprogramować prostą grę. Z jednej strony to dla nich rozrywka, z drugiej – możliwość zaprezentowania swoich umiejętności.

Droga do zwycięstwa nie była łatwa – pokonać trzeba było ponad 100 start-upów. Do finału, po surowej selekcji, dotarło siedem najciekawszych projektów. Jak podkreśla Tomasz Florczak z ChallengeRocket, warto było walczyć: – Konkurs udowodnił, że nasz produkt się podoba, że sektor biznesowy daje nam zielone światło do dalszego rozwoju. Ta nagroda to potwierdzenie, że idziemy w dobrym kierunku. To ważne, bo jesteśmy niewielkim, 11-osobym zespołem i działamy dopiero od ośmiu miesięcy.

Trudna decyzja jury

W kapitule konkursu zasiadło siedmiu członków. Byli to:

  • Alejandro Paz Olivares, Central Europe IT Hub Leader z firmy P&G
  • Agnieszka Sygitowicz Vice-President Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
  • Marek Grodziński, Vice President of Thought Leadership & Conference, ABSL
  • Barbara Piasek CEO, Wolves Summit and The Sales Gate
  • Jarosław Bator Business Development Director, Skanska
  • Marcin Sieńczyk, Chief Technology Innovation Officer, Randstad Polska
  • Jacek Ratajczak, Plug Founder

Jak tłumaczy Barbara Piasek z jury, wyłonienie najlepszego projektu nie było łatwe. Wszystkie start-upy prezentowały wysoki poziom, a co ważne – proponowały rozwiązania w różnych dziedzinach. ChallengeRocket wyróżnił się przede wszystkim innowacyjnym podejściem do powszechnego problemu sektora biznesowego: Start-up daje szansę zoptymalizowania czasu poświęconego na szukanie nowych pracowników. Kandydaci sami rozwiązują zadania on-line, więc platforma pozwala zmniejszyć koszty rekrutacji. Po trzecie zaś, ChallengeRocket przemawia do deweloperów oprogramowania ich własnym językiem. Rozwiązywanie zadań to dla osób z branży IT wyzwanie i jednocześnie zabawa.

Zwycięzca jedzie do Londynu

Dzięki wygranej w konkursie start-up ChallengeRocket ma szansę na szeroko zakrojoną współpracę z największymi firmami. Co więcej, jego przedstawiciele i zwycięzcy Public Choice Award – start-up Scanye – zaprezentowali się podczas Polish Tech Day. Impreza uznawana jest za jedno z najważniejszych wydarzeń promujących polskie technologie za granicą. Jej głównym celem jest wzmocnienie stosunków między polskim i brytyjskim sektorem technologicznym. Polish Tech Day odbył się 16 czerwca w londyńskiej siedzibie Google.


Wszyscy na podium

Jak podkreśla Jarosław Bator, Dyrektor Rozwoju Biznesu w Skanska, już sam udział w konkursie to duże wyróżnienie: –To unikalna szansa, aby zaprezentować swój pomysł przed doświadczonymi praktykami biznesu, podyskutować w kuluarach o wyzwaniach, jakie stoją przed startującymi przedsiębiorcami, zainspirować się i poprosić o radę. To na pewno zaprocentuje w przyszłości. To typowa sytuacja win-win, bo my mamy możliwość zobaczyć, jak myślą osoby niezależne, jak kreują swoje pomysły, jakie mają plany na ich realizację – i przy okazji – jakiego wsparcia potrzebują.

Poniżej prezentujemy wszystkich zwycięzców:

  • Grand Finale Award: ChallengeRocket
  • Public Choice Award: Scanye
  • Partner’s Choice Award, Procter&Gamble: Cognitum
  • Partner’s Choice Award, Skanska: TakeTask
  • Partner’s Choice Award, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna: BIN-e

Nowe spojrzenie na biznes

Konkurs ABSL Start-Up Challenge jest platformą łączącą młodych przedsiębiorców i liderów biznesu z korporacji. Pierwszym pozwala publicznie zaprezentować swoje pomysły i spotkać nowych partnerów biznesowych, drugim pomaga znaleźć innowacyjne projekty do swoich firm. Agnieszka Sygitowicz, Wiceprezes Zarządu Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej podkreśla, że takie konkursy jak ABSL Start-Up Challenge pozwalają stawiać pierwsze kroki w świecie biznesu.

– Według raportu firmy badawczej CB Insights, wśród dwudziestu najczęstszych powodów fiaska start-upów jest to, że swoją działalnością nie rozwiązują realnych problemów, wybierają złą technologię, mają słaby HR i inwestorów, wytwarzają produkty z niskim potencjałem rynkowym oraz funkcjonują w środowisku za silnej konkurencji. Początkujący przedsiębiorcy z Łodzi to potwierdzają. W badaniach przeprowadzonych przez ŁSSE, siedemdziesiąt procent łódzkich start-upów wskazało, że potrzebują przede wszystkim wsparcia specjalistów we wdrażaniu i rozwijaniu swoich projektów. Inicjatywy takie jak ABSL Start-Up Challenge oferują to, czego start-upom brakuje najbardziej, czyli dostęp do korporacji i doświadczonych osób. Kontakty oraz dojście do zaplecza dużej firmy to największa wartość dodana dla młodego biznesu.

Wszyscy finaliści

Wśród start-upów, które w tym roku zaprezentowały się przed jury, znalazły się projekty z różnych dziedzin, zaczynając od rekrutacji opartej na sztucznej inteligencji, kończąc na prostych i tanich w produkcji okularach do wirtualnej rzeczywistości. Finaliści zostali wyłonieni podczas lokalnych półfinałów w siedmiu miastach. Tam mieli 5 minut na zaprezentowanie swojego projektu i przekonanie jury, że ich pomysł jest przełomowy. Poniżej opisujemy wszystkie siedem projektów, które zmierzyły się w wielkim finale:

SCANYE – oprogramowanie, które skanuje i przetwarza dokumenty, a następnie interpretuje zebrane dane. W ten sposób w kilkanaście minut można przygotować firmowe faktury czy rachunki. Scanye to zwycięzca półfinału w Warszawie w siedzibie Procter & Gamble,

NIBULO – inteligentny monitoring, który wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji. System „uczy się” standardowego rytmu dnia i nocy w danym pomieszczeniu. O nieprawidłowościach natychmiast informuje użytkownika. Start-up wygrał półfinał w Poznaniu w siedzibie Concordia Design,

VIRUB.IO – platforma, która symuluje proces pracy, a przez to ułatwia zespołom HR zatrudnienie odpowiednich pracowników. Start-up wygrał półfinał w Krakowie, który odbył się w hotelu Sheraton,

WOODDY – start-up, który produkuje okulary z kartonu, umożliwiające wejście w wirtualną rzeczywistość. Okulary można wykorzystywać na przykład podczas firmowych szkoleń. Półfinały odbyły się w katowickim Silesia Business Park,

TAKETASK – aplikacja, która płaci swoim użytkownikom za wykonanie prostych zadań. Te mogą być różne: sprawdzenie ceny kawy w lokalnej restauracji i dostępności produktu w sklepie czy zrobienie zdjęcia billboardu wystawionego przy konkretnej ulicy. Za wykonanie każdego zlecenia użytkownicy otrzymują wynagrodzenie. TakeTask to zwycięzca półfinałów w Łodzi, w siedzibie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej,

CHALLENGEROCKET – innowacyjna platforma, która promuje rekrutację na stanowiska IT poprzez konkursy i zadania rozwiązywane on-line. Użytkownicy muszą np. zaprogramować prostą strategiczną grę. Z jednej strony to dla nich rozrywka, z drugiej – możliwość zaprezentowania swoich umiejętności. Challenge Rocket wygrał wrocławski półfinał, który odbył się w budynku Dominikański,

EMPLOCITY.PL – nowatorskie narzędzie do szukania pracodawców i pracowników. Korzystając z platformy kandydaci dodają swoje CV i określają wymagania względem przyszłej pracy. Zgłoszenie trafia do firm, które szukają pracownika o takim profilu. Emplocity wygrał półfinał w Trójmieście, który odbył się w Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym.

Partnerami ABSL Start-Up Challenge są: Procter & Gamble (partner główny), Skanska i Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Konkurs wspiera też Wolves Summit, konferencja dla start-upów, inwestorów i korporacji. Patronem medialnym wydarzenia jest portal mamstartup.pl.

Więcej o ABSL Start-Up Challenge przeczytać można na stronie: https://startupchallenge.pl/.

Źródło: Materiał prasowy Publicon Sp z o.o.