Gdzie się dobrze pracuje? Wyróżnienie dla Infosys

Top Employers 2012 dla łódzkiego Infosys. Firmę wyróżniono za „szczególnie wysokie wyniki w obszarze szkolenia i rozwoju kariery zawodowej”.
Infosys, największa łódzka firma branży BPO, została wyróżniona certyfikatem Top Employers 2012. Przyznaje go Instytut CRF firmom, w których pracuje się najlepiej.
Infosys BPO Poland oferuje zatrudnionym wyjątkowe warunki pracy. Organizacja uzyskała szczególnie wysokie wyniki w obszarze szkolenia i rozwoju kariery zawodowej – informuje Agnieszka Wojnowska z Instytutu CRF.
Decyzja o zaliczeniu bądź nie do elitarnego grona certyfikowanych podejmowana jest na podstawie audytów i wywiadów z menedżerami działów HR. Na wstępie analizowane są tzw. świadczenia podstawowe, czyli pensje, emerytury, opcje na akcje. Nie bez znaczenia pozostają też dodatki do wynagrodzeń i warunki, w jakich przychodzi pracować zatrudnionym. Bonusy urlopowe, elastyczne godziny pracy, innowacje, uznanie i polityka w zakresie dobrego samopoczucia to tylko niektóre elementy oceny. Pracownik w nowoczesnej firmie musi mieć możliwość rozwijania się. Dlatego wysoko punktowana jest też dostępność szkoleń, udział w nich, przydatność i wydajność programów rozwojowych.
Dlaczego w Infosys dobrze się pracuje? – Zapewniamy równe szanse rozwoju dla każdego. Dostęp do bogatej oferty szkoleń mają wszyscy pracownicy niezależnie od stanowiska, a nabór do nowych projektów ogłaszamy wpierw wewnątrz firmy. Tylko w zeszłym roku ponad 200 osób dostało nowe zadania, często w egzotycznych częściach świata – opowiada Weronika Rytczak, specjalista ds. rekrutacji w Infosys BPO Poland.
Firma bardzo szybko się rozwija. Miejsca w siedzibie przy al. Piłsudskiego vis-a-vis Galerii Łódzkiej już dawno przestało wystarczać miejsca. Dlatego na jej potrzeby budowany jest nowoczesny biurowiec Green Horizon przy rondzie Solidarności.
W 2003 roku w budynku przy al. Piłsudskiego pracowało tylko 30 osób. Teraz jest ich grubo ponad tysiąc. Firma rośnie, a wraz z nią – pozycja pracowników. Ci, którzy kilka lat temu przychodzili do pracy przy fakturach, dzisiaj często są menedżerami międzynarodowych projektów. A proste czynności, od których zaczynano, zastępowane są przez coraz to bardziej wymagające zadania. – Pracownik po dwóch, trzech latach, jeżeli posiada predyspozycje do zarządzania ludźmi, może awansować na stanowisko kierownika. Następnym krokiem w karierze jest stanowisko menedżera – przekonuje Rytczak.
Co na to pracownicy firmy? – Na początku zajmowałem się fakturami i płatnościami. Teraz jestem w zespole przygotowującym dane dla giełd finansowych. Rzeczywiście, firma daje możliwości rozwijania się i robienia coraz to ciekawszych rzeczy. Chciałbym, żeby szybciej dawała szansę awansowania na stanowiska menedżerskie, a z tym nie jest już tak różowo – mówi Tomek, który od czterech lat pracuje w Infosys BPO Poland.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź