Młodzi zostają w Łodzi! Zobacz wyniki badań!

W listopadzie 2014 r. firma badawcza Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych (INSE Research) zrealizowała na zlecenie Miasta badanie postrzegania marki Młodzi w Łodzi, którego celem było zdiagnozowanie opinii studentów na temat Miasta oraz prowadzonych przez nie działań skierowanych do studentów.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie ponad 1000 studentów łódzkich uczelni.

Wyniki badania są bardzo pozytywne. Studenci zostali zapytani m.in. o plany na przyszłość: „Czy po ukończeniu studiów planuje Pan/ Pani pozostać w Łodzi?”. Z przebadanej grupy blisko 60% osób chce pozostać w Łodzi po ukończeniu studiów, a tylko nieco ponad 8% respondentów zdecydowanie chce opuścić nasze miasto. To bardzo istotna zmiana w porównaniu z wynikami badań z 2012 roku gdzie wskaźnik ten wynosił odpowiednio 40% i 23%.

Badanie_plany

98% spośród osób, które słyszały o jakiejkolwiek akcji skierowanej do młodych ludzi spontanicznie wskazuje program „Młodzi w Łodzi” jako przykład tego typu działań. To znaczący wzrost od badania przeprowadzonego w listopadzie 2012 roku, kiedy wskaźnik ten wynosił 77%. Dodatkowo 92% ankietowanych ocenia, iż realizacja programu Młodzi w Łodzi jest potrzebna, a 80% uważa, iż program wpływa pozytywnie na promocję Łodzi wśród mieszkańców Polski.

Badanie_ocenaprogramu

Badanie_wplywnapromocje

Najatrakcyjniejszymi inicjatywami programu według respondentów są: karta rabatowa, bezpłatne szkolenia dla studentów oraz portal praktyk i staży.

Badanie_Inicjatywy

W trakcie realizacji badania, studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia poproszono o ocenę majowej kampanii zachęcającej do studiowania w Łodzi, odbywającej się pod hasłem: Studenci z Łodzi pozdrawiają maturzystów z całej Polski. Działania związane z kampanią (plakat, spot reklamowy) zostały ocenione przez prawie 90% badanych zdecydowanie pozytywnie lub raczej pozytywnie.

Badanie_ocenakampanii

Co warte podkreślenia, dla blisko 1/3 badanych prowadzona kampania miała wypływ na wybór Łodzi jako miasta, w którym zdecydowali się studiować.

Badania_wplywkampanii

Badanie jest jednym z elementów projektu „Młodzi w Łodzi – kampania zachęcająca do studiowania w Łodzi” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Całkowita wartość projektu: 919 880,00 PLN. Wartość dofinansowania z UE: 781 898,00 PLN. (85%). Wkład własny UMŁ: 137 982,00 PLN (15%). W ramach projektu, zrealizowano już: aplikację internetową – Kompetencjometr – Test Predyspozycji Zawodowych, wskazujący łódzkie uczelnie jako najlepsze miejsce do studiowania, łódzką grę komputerową Łódź Czelendżoraz outdoorową i internetową kampanię zachęcającą do studiowania w Łodzi (maj 2014) a także kampanię eventową (wrzesień/październik 2014).

Pobierz: RAPORT Z BADANIA MŁODZI W ŁODZI