Znamy zwycięzców European Search Awards 2021. Trzy statuetki dla Bluerank!

27 maja poznaliśmy wyniki European Search Awards – konkursu, który nagradza najlepsze europejskie kampanie z obszarów SEO, PPC, Digital i Content Marketing. Wśród nagrodzonych, już szósty rok z rzędu znalazł się Bluerank. Agencja zdobyła trzy statuetki.

W tym roku do ESA zgłoszona została rekordowa liczba – ponad 700 wniosków. Zwycięzców wyłoniono w 68 kategoriach obejmujących najlepsze kampanie, narzędzia i zespoły specjalistów. Wśród nagrodzonych są polskie agencje. Najwięcej – aż trzy statuetki powędrowały do Bluerank.

Cieszy mnie, że przy tak dużej konkurencji, ponad 700 zgłoszonych wniosków, Jury przyznało Bluerank aż trzy nagrody i tym samym nadal jesteśmy drugą najliczniej nagradzaną agencją w historii tego konkursu. To dla nas potwierdzenie, że nasza współpraca z Partnerami, innowacyjne podejście i zaangażowanie specjalistów cały czas są na najwyższym poziomie. – komentuje Maciej Gałecki, CEO Bluerank.

Aż dwie nagrody ESA otrzymała kampania realizowana przez Bluerank i Promedica24. Zwyciężyła w kategoriach: Best Use of Search – Health (Large) oraz Best Local Campaign (PPC) (Large).

Sukces tej kampanii zapewniło podejście, które skupiało się na wykorzystaniu unikalnych danych, których źródłem był CRM klienta. W trudnym okresie pandemii nie bez znaczenia była również aktywna współpraca i wzajemne zaufanie pomiędzy Promedica24 a Bluerank. Czas ten postawił przed nami dodatkowe wyzwania, które wymagały szybkich i trafnych decyzji, a zespół projektowy zdał ten egzamin celująco. Nagroda ta cieszy mnie także dlatego, że po kilku z rzędu nagrodach dla projektów e-commerce, pokazaliśmy, że świetnie czujemy się również w realizacji zaawansowanych projektów lead-generation. – mówi Rafał Trąbski, Performance Marketing Director Bluerank.

Grupa Promedica24 powstała w 2004 roku. Misją firmy jest poszukiwanie i przygotowywanie kandydatów z Polski, Rumunii i Bułgarii do pracy w charakterze opiekunów seniorów, zapewnienie im prawnej formy współpracy oraz organizacja pobytu za granicą. Bluerank wspiera Partnera w permanentnych działaniach digitalowych w obszarach SEO, Facebook Ads oraz Google Ads. To właśnie ostatnie źródło –  działania Paid Search zostało docenione i nagrodzone w European Search Awards.

Trzecią nagrodę – w kategorii Best Use of Content Marketing otrzymał projekt “Long live the new content king!” zrealizowany przez Bluerank i Orange. Strategia działań oparta została na modelu SEE-THINK-DO-CARE i zakładała wykorzystanie podejścia data-driven do procesu planowania, tworzenia, optymalizacji oraz monetyzacji treści na każdym z etapów Customer Journey.

O sukcesie projektu realizowanego dla Orange przez Bluerank zadecydowały przede wszystkim dwa czynniki: partnerska współpraca i zaufanie ze strony Orange, oraz innowacyjne podejście data-driven do działań SEO i content marketingowych. Poprzez dostarczanie efektywnych treści użytkownikom na każdym z etapów Customer Journey osiągnęliśmy cel główny kampanii, czyli znaczny (ponad 50%) wzrost konwersji leadów pozyskanych bezpłatnymi kanałami. Natomiast szacowana miesięczna wartość wygenerowanego ruchu bezpłatnego wg Ahrefs osiągnęła wartość ponad 37 tys EUR. – podsumowuje Patrycja Tomczak, SEO Director Bluerank.

Wsparciem dla teamu Bluerank (złożonego ze specjalistów SEO, copywriterów, oraz SEO analityków) w bieżącej analizie danych była nasza autorska technologia reWrite. Więcej informacji o nagrodzonych projektach znaleźć można na stronie www.bluerank.pl

W tegorocznej edycji European Search Awards wśród polskich agencji nagrodzone zostały także: Harbingers, Up&More oraz GrupaTENSE. Rekordowa liczba statuetek powędrowała do Peak Ace, z którym Bluerank współpracuje w ramach aliansu DALL. Gratulujemy!

Źródło: Materiał prasowy firmy Bluerank

2021 Winners | European Search Awards