W piątek 28 czerwca odbył się finał 16. Zespołowego Konkursu Tworzenia Gier Komputerowych. Zwycięzcami zostali:
- W kategorii Virtual Environmenr zespół Googly Eyes Games za grę Öl
- W kategorii Mobile Games zespół Googly Eyes Games za grę Surround Me
- W kategorii Games Design zespół Hexateam za grę Dream Invaders
- W kategorii Games Development zespół 11 prototypes studios za grę Guiding Light
Ponadto nagrody specjalne od Partnerów i Sponsorów konkursu otrzymali:
Od Digital Dragons zespół Fistaszki za grę B(l)ob oraz zespoł Place Holders za grę Papers Blades
Zespół Place Holder za grę Paper Blades od Game Access
Something Random przyznało nagrodę dla zespołu Crazy Johns za grę Full Steam Ahead
Spidor nagrodziło zespół Crazy Squirrels za pomysł na grę podejmującą tematykę zdrowia psychicznego
Zespół Place Holders z grą Paper Blades od GameDev Lawyer
Zespół Sernik z grą The Memoty Book oraz Igi Janickiej za projekt postaci od firmy Teyon
Firma Bloober Team przyznała nagrodę dla zespołu Glitchy Games za grę Trucks Trails and Troublemakers
Afterburn nagrodziło zespół Yarn Yarns za grę Master of Weaving
Zespół Gargantusian Games za grę Hamster Arena oraz zespół Purple Pig za grę COSMIC CAMpAigN od firmy 11 bit studios
AMD nagrodziło zespół KiDei za grę Rope’Em Up
Render Cube przyznał nagrody dla zespołu HiLow za grę Gryd, zespołu Blobworks za grę The Unnamed Slime Game oraz dla zespołu MarineRunner za grę Marine Runner
Activision dla zespołu 11 prototypes studios za grę Guiding Light oraz Jakuba Masica za pracę w kategorii Środowisko a także Cezarego Izydorczyka za prace w kategorii Asset oraz Michał Jaszczak za prace w kategorii Poszukiwacz przyszłości w kategorii Character Design i Anton Karpetsky w kategorii Animacja
Organizatorzy przyznali nagrody specjalne Diament Wsparcia Akademickiego Gamedevu dla naszych wieloletnich przyjaciół i partnerów: Render Cube oraz Tomka Andrzejewskiego
- Charcter Design- Patryk Owczarek
- Environment – Jakub Masica
- Asset – Filip Izydorczyk
- Animacja – Anton Karpetskyi
Nagrodę specjalną Prezydenta Miasta Łodzi dla Młodych Twórców Gier w postaci zaproszenia do wzięcia udziału w evencie Zasmakuj studiowania w Łodzi z branżą IT otrzymał zespół Marine Runner za grę Marine Runner.
Konkurs zespołowego tworzenia gier komputerowych został przeprowadzony po raz pierwszy w 2008 roku w Instytucie Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej. W konkursie mogą brać udział wszystkie osoby, które zapisały się przynajmniej na jeden z kluczowych przedmiotów, który swym zakresem merytorycznym obejmował tematykę tworzenia gier komputerowych (Programowanie silnika gier, Programowanie gier komputerowych, Programowanie kart graficznych i konsol, Technologie symulacji komputerowych , Rendering Czasu Rzeczywistego i Zarządzanie projektami programistycznymi). Przedmioty te są obowiązkowe dla specjalności Technologie Gier i Symulacji Komputerowych zaś fakultatywne dla pozostałych. W tym miejscu warto podkreślić, że specjalność Technologie gier i symulacji komputerowych jest najstarszą specjalnością tego typu w kraju i obchodzi w tym roku 12 rocznicę swego powstania, a jej absolwenci zasilają od dziewięciu lat grono docenianych specjalistów przemysłu gier komputerowych w całym kraju. Rozwojowi studentów sprzyja realizowany w Instytucie Informatyki Politechniki Łódzkiej cykl kształcenia, który obejmuje kolejne przedmioty związane z tworzeniem i udoskonalaniem gier komputerowych (Produkcja i wprowadzanie oprogramowania na rynek, Programowanie gier sieciowych, Programowanie dźwięku, Projekt specjalistyczny – IMAGINE CUP).
Tym samym Instytut Informatyki Politechniki Łódzkiej jako jeden z niewielu w kraju wdrożył nową formę kształcenia zorientowaną na projekt (ang. project based learning) połączoną z motywowaniem studentów za pomocą konkursu. J.M. Rektor Politechniki Łódzkiej prof. dr hab. inż. Stanisław Bielecki docenił opisywaną inicjatywę i ufundował nagrodę w postaci pucharu dla zwycięzcy rywalizacji.
ZTGK dofinansowany jest z budżetu miasta Łodzi w ramach zadania publicznego Łódź akademicka – naukowa, kreatywna i wielokulturowa 2024.