Zgnieć butelkę

W województwie łódzkim ruszyła kampania edukacyjno-informacyjna „Zgnieć butelkę”. Jej głównym celem jest jest zwrócenie uwagi na problem odpadów oraz podniesienie świadomości mieszkańców województwa w zakresie ochrony środowiska, głównie recyklingu oraz gospodarowania odpadami. Kampania ma za zadanie promować zmniejszanie objętości odpadów produkowanych w gospodarstwach domowych oraz edukować, jak prowadzić świadomy recykling, jak segregować i jak postępować z odpadami, by zajmowały mniej miejsca.
Gospodarstwa domowe generują coraz więcej odpadów. Niemalże każdy produkt spożywczy pozostawia po sobie jednorazowe opakowanie, które trafia do kosza, a produktem najczęściej wypychającym nasze worki na śmieci są butelki PET. Z każdym rokiem zużywamy coraz więcej opakowań, w tym butelek PET. Napoje w opakowaniach PET są najchętniej używane w naszych domach, szkołach i w pracy. Rynek opakowań w Polsce i na świecie stale się rozwija, pojawia się coraz więcej atrakcyjnych, ale zbędnych opakowań. Stale wzrasta ilość odpadów komunalnych w przeliczeniu na 1 mieszkańca, przez co zwiększa się objętość produkowanych odpadów. Rocznie zużywa się ok. 120 mln ton butelek PET i co rok jest ich o 5% więcej. Każdego roku statystyczny Polak wyrzuca ok 3 kg butelek PET.
Kampania kładzie nacisk na promocję dobrych praktyk – zgniatanie odpadów, zwłaszcza butelek, opakowań kartonowych i puszek, a przez to redukowanie ich objętości. Ponadto, kampania ma motywować do zachowań proekologicznych. Idea recyklingu będzie promowana w mediach, na billboardach i innych nośnikach miejskich tj. citylighty, autobusy, oraz podczas masowej imprezy integracyjnej „Zgnieć i zjedź”, która odbędzie się na stoku narciarskim Góra Kamieńsk. Prowadzone będą także działania PR oraz niekonwencjonalne metody promocji tj. „FLASH-MOB”.

Źródło: Informacja Organizatora