Drzwi kariery otworzyły się przed łódzkimi studentami. Na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego trwają targi pracy organizowane pod hasłem „Dni kariery”. Przygotowana przez AIESEC Polska impreza odbywa się po raz dziewiętnasty.
Swoją ofertę prezentują 32 polskie i międzynarodowe firmy. Jest wśród nich Nestle Polska, strategiczny partner przedsięwzięcia. – To bardzo ważne wydarzenie w naszym roku kalendarzowym. Przyjeżdżamy tutaj, bo bardzo cenimy młodych ludzi, którzy stoją u progu kariery zawodowej. Mamy bogaty program letnich praktyk. Jest on skierowany do młodzieży, która nie ma jeszcze doświadczenia zawodowego. Warto się nimi zainteresować, bo rokrocznie około 50 procent przyjmowanych praktykantów zostaje u nas w firmie. W tej chwili mamy pokaźną grupę osób na kierowniczych stanowiskach, które kilka lat temu skorzystały właśnie z takiej oferty – podkreśla przedstawicielka firmy Nestle Polska.
„Dni Kariery” stwarzają możliwość znalezienia wymarzonych staży, ale też miejsc zatrudnienia. To okazja do rozmów z przedstawicielami różnych gałęzi gospodarki i rozwijających się branż. Słuchacze łódzkich uczelni mogą wziąć udział w rozmowach rekrutacyjnych i zweryfikować swoje CV pod względem atrakcyjności dla pracodawcy. – Spodziewamy się, że stoiska wystawców odwiedzi około sześciu, może siedmiu tysięcy studentów – mówi Adam Szajder, współorganizator imprezy.
Targom towarzyszy Akademia Umiejętności. To cykl warsztatów i szkoleń, które są związane głównie z autoprezentacją i efektywnym poszukiwaniem pracy.