Z cyberświata na rynek pracy. Coca-Cola udostępniła grę mobilną YEP, która pomaga młodym rozwijać kompetencje zawodowe w wirtualnych warunkach.

Z okazji drugiej rocznicy projektu Youth Empowered Program (YEP), Coca-Cola we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, stworzyła mobilną grę edukacyjną, która pomaga młodym ludziom poznać swoje kluczowe kompetencje i skutecznie oraz pewnie wejść na rynek pracy. W ten sposób firma zamierza przeszkolić co najmniej 20 tysięcy młodych ludzi w tym roku i pomóc rozwijać kluczowe umiejętności, takie jak komunikacja, przedsiębiorczość czy analityka i podejmowanie decyzji – niezbędnych nie tylko w życiu, ale również na rynku pracy. Gra jest kolejnym z elementów autorskiego projektu Coca-Cola – YEP Academy. Partnerem digitalowym projektu jest PwC, który będzie analizować realizację celu edukacyjnego. Gra dostępna jest na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS.

Aplikacja YEP to gra tekstowa, tzw. paragrafówka, w której gracz – główny bohater – dokonuje wyborów, które mają wpływ na jej dalszy przebieg. Użytkownik rozpoczynając grę YEP „spotyka” i rozwija sztuczną inteligencję. Algorytm HalX – zależnie od tego, co gracz wybierze w pierwszym etapie – przekierowuje go w jeden ze światów: cyberprzestępców, niebezpiecznych organizacji czy gangsterów. Aby dotrzeć do finału, gracz nie tylko rozwiązuje zadania, ale również buduje swoją postać poprzez podejmowanie niełatwych decyzji czy nawiązywanie współpracy z różnymi podmiotami.

Świat młodych w dużej mierze jest dzisiaj przestrzenią digitalową – to w niej podtrzymuje się relacje i zdobywa przydatne w życiu umiejętności. Jak pokazują badania, nauka podczas gry zwiększa poziom przyswojonej wiedzy o 11 proc. i jest o 20 proc. bardziej efektywna niż tradycyjne metody nauczania. Dlatego w tym roku Coca-Cola stworzyła narzędzie, które pozwoli młodym kształtować kompetencje przydatne w życiu i na rynku pracy. To kolejny, ważny element programu YEP uruchomionego przez Coca-Cola we współpracy z naszymi partnerami w 2018 r. – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Ćwiczenia zawarte w grze są oparte o 8 kluczowych umiejętności, takich jak: komunikacja, przedsiębiorczość, analityka i podejmowanie decyzji, rozumienie siebie, interakcje i sieci kontaktów oraz wyrażanie siebie i rozwój osobisty. Rozwijają one zarówno użytkowników
i użytkowniczki, wcielających się w rolę bohatera, jak i inteligentny algorytm obecny w grze
– HalX. W trakcie gry użytkownicy podejmują również wiele wyborów – tylko od nich zależy czy będą podejmować ryzykowne decyzje i współpracować z hakerami, czy pozostaną ostrożni.

Z badań PwC wynika, że 89% polskich pracowników wyraża chęć podnoszenia kompetencji,
a nawet przekwalifikowania, by pozostać na rynku pracy i dopasować do zmieniającej się rzeczywistości. Aż 87% przyznaje, że aby lepiej zrozumieć nowe technologie, uczestniczy
w kursach i szkoleniach. Jednocześnie 63% respondentów twierdzi, że postępująca automatyzacja stwarza więcej możliwości niż zagrożeń i może rozwiązań kluczowe problemy współczesnego świata. Gra YEP jest narzędziem, które doskonale odpowiada na współczesne trendy, edukując poprzez rozrywkę
– mówi Bartłomiej Polakowski, ekspert PwC, który brał udział w powstawaniu tej gry.

O programie Youth Empowered (YEP)

Coca-Cola wykorzystuje swój zasięg i możliwości, aby do 2025 roku wyszkolić i wesprzeć rozwój miliona młodych ludzi w Europie Środkowej i Wschodniej. Gra YEP, to kolejny element Programu Youth Empowered uruchomionego w zeszłym roku przez Coca-Cola i Fundację Sukcesu Pisanego Szminką. YEP to pierwszy tak kompleksowy program, który odpowiada na realne potrzeby młodych ludzi, dając im wsparcie w planowaniu oraz rozwoju kariery. W jego ramach działa m.in. platforma internetowa yep.academy, na której są dostępne testy kompetencji, baza zawodów, unikalny kalkulator wynagrodzenia, oferty praktyk i staży, a także liczne wskazówki, np. jak stworzyć CV lub list motywacyjny. W ramach programu dostępny jest także program mentoringowy oraz job shadowing, w który zaangażowani są pracownicy spółek systemu Coca-Cola w Polsce.

Grę YEP można pobrać przez sklep Play – na smartfony z systemem Android, jak i przez AppStore – na iPphone’y.

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.yep.the.game

IOS: https://apps.apple.com/app/id1470320583

O FIRMACH SYSTEMU COCA-COLA:

System firm Coca‑Cola w Polsce składa się z dwóch spółek: Coca‑Cola Poland Services Sp. z o.o. oraz Coca‑Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca‑Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca‑Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca‑Cola HBC Polska to oddział Coca‑Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca‑Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wśród marek dostępnych na naszym rynku figurują: Coca‑Cola, Coca‑Cola Zero Cukru, Coca‑Cola Cherry Zero Cukru, Coca‑Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój energetyzujący Burn, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice oraz herbaty mrożone Fuzetea. Firmy z systemu Coca‑Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 2 015 osób. Od 2012 r. firmy zainwestowały w Polsce 728 mln zł. 92% produktów Coca‑Cola dostępnych na polskim rynku produkowanych jest w polskich fabrykach, zaś 74% każdej złotówki wydanej na napoje Coca-Coli w Polsce zostaje w kraju.