Myśleliście kiedyś o zaprojektowaniu nowego wyglądu sklepu największej sieci drogeryjnej w Polsce? Jesteście kreatywni? Studiujecie architekturę na Politechnice Łódzkiej? Rossmann rozpoczyna konkurs „Generacje Rossmann – czwarty wymiar przestrzeni”, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody finansowe.
Architektura przyjmuje, że istnieją cztery wymiary przy projektowaniu: długość, szerokość, wysokość i czas. Ten czwarty wymiar jest dla Rossmanna kluczowy. To wspólny mianownik uniwersalnego projektu sklepu dostosowanego do klientów w każdym wieku. Proponowane rozwiązania powinny służyć podwyższeniu komfortu podczas zakupów i sprzyjać upowszechnianiu pozytywnych wzorców zdrowego stylu życia taki jak dbałość o zdrowie, środowisko czy o uczucia.
Zadanie uczestników polega na opracowaniu koncepcji wykończenia wnętrz drogerii Rossmann.
Wyobraźcie sobie, że chodzi o najbardziej prestiżowe lokalizacje sklepów. Ważne jest to, aby taki projekt był uniwersalny. Musi być przygotowany z myślą o starszych i młodszych klientach. Powinien uwzględniać dużą ilość produktów na półkach. Do wykonania jest prezentacja multimedialna, plansza wystawowa, a także opis idei danego rozwiązania – czytamy w opisie konkursu.
Pytaniem, z którym muszą się zmierzyć konkursowicze, to: jak zaprojektować przestrzeń przyjazną, w której każde pokolenie będzie czuło się komfortowo?
Uniwersalne projektowanie zakłada integralność międzypokoleniową oraz dbałość o zdrowie i komfort każdego użytkownika. Jest ono oparta na poniższych zasadach:
– projektowanie rozwiązań, które będą dogodne dla jak największej grupy klientów;
– uwzględnianie indywidualnych preferencji użytkowników. Niektórzy robią zakupy szybko i potrzebują mieć wybrany produkt „pod ręką”, a inni chcą poszukać nowych rzeczy, sprawdzić ich skład i skonsultować swój wybór z doradzą;
– projektowanie rozwiązań intuicyjnych w użytkowaniu, które będą wygodne dla klientów. Zależy nam na czytelnych informacjach w drogeriach, uwzględniających takie warunki jak oświetlenie w sklepie, podział na kategorie produktowe;
– projektowanie rozwiązań, które pozwolą klientom zachować naturalną pozycję ciała przy wybieraniu produktów, tak, aby nie wymagało to od nich nadmiernego wysiłku;
– unikanie rozwiązań przygotowanych tylko dla wybranej grupy wiekowej, co w pewien sposób dyskryminowałoby inne osoby.
Komisja konkursowa wyłoni najlepszą pod względem architektonicznym, wizualnym i użytkowym koncepcję wykończenia wnętrza sklepu.
Najlepsi mogą liczyć na atrakcyjne nagrody finansowe. Zwycięzca otrzyma 10 tys. zł. Osoba, która zajmie 2. miejsce – 7 tys. zł, a za 3. miejsce przewidziano nagrodę w wysokości 5 tys. zł.
Do konkursu zaproszone są osoby aktualnie studiujące na wszystkich kierunkach architektonicznych Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Łódzkiej. Pracę konkursową należy dostarczyć do siedziby Organizatora (ul. św. Teresy 109 w Łodzi) z wyraźnym dopiskiem „Dział Inwestycji – Sklepy”.
Termin składania zgłoszeń upływa 19.11.2018 r., natomiast zwycięzców poznamy do 17.12.2018 r.
Regulamin, pliki do pobrania i szczegóły konkursu znajdują się na stronie internetowej Rossmanna.
Źródło: www.tulodz.com