Wielkie zmiany na UŁ. Uczelnia otwiera się na biznes

Uniwersytet Łódzki rozpoczął rok akademicki. Obok naukowców nie mniej ważnymi gośćmi uroczystości byli pracodawcy, którzy zostali partnerami uczelni.
Rektor uniwersytetu zaprosił na inaugurację do nowoczesnej auli wydziału studiów międzynarodowych i politologicznych. Jak co roku było uroczyście – odnowienia doktoratów wybitnych naukowców, wręczanie odznak UŁ. Główne przesłanie inauguracji było nowe: Uniwersytet Łódzki chce i będzie współpracować z biznesem. Kontakty studentów z firmami mają pomóc jednym i drugim. Ci pierwsi zyskają dobrych pracowników, drudzy – ciekawą pracę. – I, co nie mniej ważne, zostaną w Łodzi – podkreślają przedstawiciele UŁ. Jednym z najważniejszych punktów uroczystości było wręczanie certyfikatów firmom, które zostały oficjalnymi partnerami uczelni. Otrzymali je przedstawiciele Infosysa, BZ WBK, Polskiej Grupy Farmaceutycznej oraz Lek SA-Sandoz.
– Studenci są najważniejsi – mówi Tomasz Boruszczak, rzecznik UŁ. – Chcemy im uświadomić, że już, wstępując na uczelnię, stają się częścią rynku pracy. Z taką wiedzą będzie im łatwiej.
Bo biznes ma wobec młodych oczekiwania. – Niech nie próżnują podczas studiów. Liczy się każda aktywność, doświadczenie, praktyki – opowiada Agnieszka Jackowska, dyrektorka personalna w Infosys BPO Poland.
Na staże będą zapraszać studentów wszyscy partnerzy UŁ. W sumie jest ich kilkunastu, oprócz firm, które wczoraj odebrały certyfikaty uczelnia współpracuje m.in. z: BRE Bankiem, Indesitem, LSI Software czy Partner Center. – Przyznaję, że nie wszystkie te nazwy są mi znane – mówi Magdalena Woźniak, która zaczyna pierwszy rok studiów na wydziale ekonomiczno-socjologicznym. – Tym lepiej, że firmy chcą nam się pokazać. Dostrzegam sens studiowania, mam poczucie, jakby ktoś na mnie czekał. I po studiach będę wiedziała, co robić.
A staże i praktyki to nie wszystko. – Nasza kadra będzie prowadziła na UŁ zajęcia, by młodzi ludzie mieli bezpośredni kontakt z biznesem – dodaje dyrektorka Jackowska.
Dr Maciej Kozakiewicz, koordynator programu współpracy z pracodawcami, mówi, że to pozwoli zweryfikować, czy program studiów jest biznesowo aktualny. – Uczelni bardzo na tym zależy. Dowodem mogą być startujące właśnie studia podyplomowe z BPO, czyli tzw. zaplecza biznesu. Prowadzić je będą praktycy, a program układały firmy, m.in. Infosys i Target BPO.
Przedsiębiorstwa wchodzą też na wydziały. Bank Zachodni WBK na zarządzaniu otworzył swój e-kiosk. Remigiusz Ślipiec, dyrektor regionu, zapewnia, że nie tylko o reklamę i sprzedaż usług banku chodzi. – Przede wszystkim chcemy włączać studentów do współpracy – mówi. – Mogą pisać prace magisterskie na realnym przykładzie, o marketingu czy rozpoznawalności marki BZ WBK. – Jeśli będzie zainteresowanie studentów, bank jest w stanie zapewnić tematy prac dla kilkudziesięciu studentów rocznie – mówi dyrektor Ślipiec.
Dr Kozakiewicz: – Szlak został przetarty, nasz cel to współpraca z setką firm.
Czy łatwo biznes do tego zachęcać? – Tak, choć czasem wymaga to czasu – przyznaje Kozakiewicz. – Ale nam nie zależy na szybkiej deklaracji, tylko na tym, by współpraca była konkretna.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź

Jednym z najważniejszych punktów uroczystej inauguracji roku akademickiego na UŁ było wręczenie certyfikatów firmom, które zostały oficjalnymi partnerami uczelni.