Tydzień Być i Mieć – święto przedsiębiorczości społecznej

Już 18.11.2013 r. (poniedziałek) rozpocznie się Tydzień Być i Mieć – festiwal dedykowany ludziom, którzy w swojej pracy łączą dbałość o dobro wspólne, realizację własnych pasji i efekt komercyjny. Celem Tygodnia Być i Mieć jest zapoznanie łodzian z ofertą reprezentantów przedsiębiorczości społecznej oraz promocja tego rozwiązania biznesowego i stojących za nim idei. Tydzień potrwa do 25.11.2013 r. Wydarzenie przygotowało Centrum KLUCZ, zajmujące się z ramienia Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO) gospodarką społeczną.
W ramach Tygodnia Być i Mieć organizatorzy przygotowali szereg bezpłatnych atrakcji:

  • 5 warsztatów kreatywnych (recykling-art, animacja rysunkowa, carving) i biznesowych (polisy OC, crowdfunding) prowadzonych przez spółdzielnie socjalne z województwa łódzkiego;
  • 5 warsztatów biznesowych (PR, e-fundraising, mocne strony, zarządzanie sobą, refundacje PFRON-owskie) prowadzonych przez kadrę trenerską Centrum KLUCZ dla adeptów gospodarki społecznej;
  • Event z grami planszowymi w ramach Łódzkiego Portu Gier 2013, w tym premiera prototypu gry powstałej przy współpracy Centrum KLUCZ i Stowarzyszenia Miłośników ERpegów i Fantastyki, której przyświeca jedna idea – pracuj tak, by korzystało na tym też Twoje otoczenie;
  • Imprezę w klubie „Dom” (OFF Piotrkowska);
  • Konferencję „Swój do swojego po swoje”, której przyświeca idea patriotyzmu konsumenckiego w przedsiębiorczości społecznej, czyli wspierania i promowania lokalnych producentów. Wśród zaproszonych gości znajdują się m.in. Tomasz Jarmużek z Fundacji Kazimierza Wielkiego, Paula Kucner-Taipa ze Spółdzielni socjalnej W te pędy, Paweł Sroczyński z Fundacji Cohabitat i Michał Sobczak z Katedry Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego.

Patronat honorowy nad Tygodniem Być i Mieć objął Marszałek Województwa Łódzkiego – Pan Witold Stępień. Patronami merytorycznymi zostali portal ekonomiaspoleczna.pl oraz Polski Ślad. W gronie patronów medialnych znaleźli się TVP Łódź i Radio Łódź. Partnerami imprezy są: Fundacja Cohabitat; Spółdzielnie socjalne: W te pędy, Owocni, Time, Spóła działa; Stowarzyszenie Miłośników ERPegów i Fantastyki oraz klub Dom.
Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) od 2004 r. realizuje kampanie społeczne i upowszechnia wiedzę na temat nowych, przydatnych i – to bardzo istotne – etycznych rozwiązań. Misją INSPRO jest kształtowanie postaw obywatelskich – wierzymy, że świat można zmienić tylko zaczynając od siebie i że warto to robić w imię odpowiedzialności za przyszłość. Inicjatywami INSPRO są m.in. Obywatele decydują, Tiry na tory, Naturalne geny czy Centrum KLUCZ, poświęcone rozwojowi gospodarki społecznej.
Źródło: Informacje Organizatora
tydzien_bycimiec