Przedstawiciele najważniejszych polskich producentów gier komputerowych przyglądali się zmaganiom studentów, uczestniczących w finale Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Konkurs organizuje Politechnika Łódzka. Najlepsi zawodnicy mają szansę na ciekawą i dobrze płatną pracę. Najciekawsze pomysły są kupowane i rozwijane komercyjnie.
Konkurs Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej (FTIMS) PŁ zorganizował po raz siódmy, ale pierwszy raz miał on charakter ogólnopolski. Wzięło w nim udział blisko 200 studentów, którzy zaprezentowali ponad 30 gier.
Jak informuje dr Adam Wojciechowski, adiunkt na Wydziale FTIMS, studenci Politechniki Łódzkiej w ciągu jednego semestru realizowali prototypy gier komputerowych w zespołach liczących do sześciu osób.
Konkurs umożliwił im zaprezentowanie wyników tej pracy nie tylko przed kolegami i pracownikami uczelni, ale przed przedstawicielami firm z branży gier komputerowych, a więc przed przyszłymi pracodawcami.
Na konkurs przybyli przedstawiciele 14 firm z całej Polski, którzy nawiązali kontakty z nagrodzonymi studentami. Jak zapewnia dr Wojciechowski, dotychczasowe edycje Konkursu Zbiorowego Tworzenia Gier Komputerowych wykazały, że najzdolniejsi studenci nie tylko bez trudu znajdują pracę w branży gier komputerowych, ale sami mogą wybierać firmy, w których chcą pracować.
W tym roku jury konkursu, złożone z przedstawicieli organizatorów oraz firm z branży gier komputerowych, takich jak AT GAMES, CDProjekt, Teyon, Vivid Games, Wastelands Interactive, Unit9 i 11bit studios, zakwalifikowało do finału 18 gier – osiem w kategorii Game Development i 10 w kategorii Game Design.
Gry miały różnorodny charakter – od konfrontacyjnych, związanych ze strzelaniem, bijatyką, po gry logiczne i strategiczne, związane ze sztuczną inteligencją.
– Pozostawiamy pełną swobodę wyboru decyzji studentom – mówi dr Wojciechowski. – Zależy nam, by nasi studenci realizowali to, w czym czują się najlepiej, a jednocześnie aby uzyskali informację zwrotną od branży, co w tym ich cyklu myślowym może się skomercjalizować. Mieliśmy już przykłady, że prezentowane w poprzednich edycjach konkursu gry były kupowane i rozwijane już w firmach.
Po prezentacjach gier przez finalistów jurorzy wyłonili zespoły zwycięskie.
W kategorii Game Development I miejsce przyznano zespołowi 50 shaders of gray w składzie: Łukasz Nizik, Konrad Piechota, Łukasz Spierewka, Marta Stelmaszewska i Rafał Woźniak za grę „The Hunt „.
Wyróżnienia w tej kategorii otrzymał zespoły Raisin’ (w składzie: Bartłomiej Dobrowolski, Jakub Dziedzic, Patrycja Grad, Kamil Lorenc, Marcin Stańczak i Jan Wojciechowski) za grę „Cyber2O” i Sześciu muszkieterów (w składzie: Bartosz Antoszczyk, Roman Chomik, Jakub Dziworski, Emil Magnuski, Michał Niedomagała i Igor Siciński) za grę „Za sterem”.
W kategorii Game Design I miejsce przyznano zespołowi Ship Crew w składzie: Bartłomiej Dobrowolski, Katarzyna Marchwacka, Łukasz Nizik, Konrad Piechota, Łukasz Spierewka i Anna Walasek za grę „Ship In Five”.
Zaś wyróżnione zostały w tej kategorii Stowarzyszenie Elokwentnych Troglodytów (Roman Chomik, Jakub Dziworski, Jonatan Gostyński, Mateusz Lewandowski, Kacper Madejak i Filip Wiechowski), które zaprezentowało grę „Rewind” oraz EXEcutioners (Krzysztof Fudro, Adam Kowal, Mateusz Mowel, Artur Nowicki, Daria Rytelewska i Magdalena Tatarczany), który pokazał grę „Kingdom beyond the Clouds”.
Źródło: Dziennik Łódzki