Jeszcze nie pracują, ale już mają wpływ na to, jak będzie wyglądało ich przyszłe biuro. Studenci Uniwersytetu Łódzkiego badają, jak powinno wyglądać wymarzone miejsce pracy.
Na rogu ulic Aleksandrowskiej i Traktorowej powstaje Park Biznesu Teofilów. W czterech biurowcach o łącznej powierzchni około 40 tys. mkw będzie mogło pracować nawet 3 tys. osób. Inwestor (Arka BZ WBK) buduje je z myślą o firmach sektora zaplecza biznesu (BPO), takich jak Infosys czy Business Support Solution. To prężnie rozwijająca się w Łodzi branża, dlatego deweloper ma nadzieję, że biura rozejdą się jak świeże bułki.
Przeznaczenie wieżowców przesądziło o ich ostatecznym wyglądzie. Konstrukcje odpowiadają na potrzeby właśnie tego sektora. Na przykład niektóre stropy mają większą wytrzymałość, by nie zawaliły się pod ciężarem serwerów. Inwestor chce, aby w budynkach dobrze się pracowało. Ale jak wygląda wymarzone biuro?
O odpowiedź na to pytanie Arka poprosiła dwa koła naukowe Uniwersytetu Łódzkiego: HR Leaders i Gospodarki Przestrzennej „Spatium”. W styczniu studenci przeprowadzą badania fokusowe wśród potencjalnych pracowników Parku. Grupa została dobrana w taki sposób, aby najlepiej odzwierciedlała zatrudnienie w firmach branży BPO.
Fokus to dużo trudniejsza metoda niż zwykła ankieta. Podczas badania moderator prowadzi dyskusję z respondentami. Jego zadaniem jest „wyciągnięcie” od nich jak najwięcej informacji. Czy lepsze będą zamykane pokoje, czy „open space”? Kuchnia, czy siłownia. A może jedno i drugie?
– Mamy przygotowany scenariusz badania, ale z pewnością część pytań pojawi się w dyskusji – mówi Rafał Kowalczyk, z HR Leaders.
Badanie zostanie zarejestrowane i posłuży jako materiał analityczny dla prac magisterskich. Powstanie też raport dla inwestora – ma być źródłem inspiracji na etapie projektowania wnętrz, ale ostateczny głos zawsze będzie należał do najemcy.
– Nikt wcześniej nie pytał przyszłych pracowników o opinię na temat wymarzonej przestrzeni do pracy – wyjaśnia Łukasz Maciak, Dyrektor Inwestycji Komercyjnych Funduszu Arka BZWBK. – Dzięki tej wiedzy nasi najemcy optymalnie rozplanują i zaaranżują przestrzeń w Parku Biznesu Teofilów.
„Dyplom na temat” to akcja, którą zachęcamy do pisania praktycznych dyplomów. Pokazujemy, że to się opłaca, a korzyści mają wszyscy. Student, bo zdobywa doświadczenie i może znajdzie pracę oraz przedsiębiorca, bo dostanie odpowiedzi na pytania, których może nigdy by sobie nie zadał. W ten sposób chcemy skończyć z pisaniem do szuflady.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź