Rusza innowacyjny inkubatorów talentów – L’Oréal Brandstorm 2017

Studenci z Polski znów mają szansę rywalizować w biznesowym konkursie L’Oréal
i powtórzyć zeszłoroczny sukces drużyny z naszego kraju. Jednak w tym roku rozpoznawalna na całym świecie gra przekształca się w inkubator talentów nie tylko dla młodych brand managerów, ale także dla inżynierów.
Zwieńczeniem projektu będą innowacyjne targi w Paryżu.

W ramach odświeżonej i rozszerzonej formuły konkursu zwycięzcy po raz pierwszy będą mogli w pełni zrealizować swoje pomysły. Studenci będą więc uczestniczyć w procesie tworzenia od teorii do praktyki oraz osobistego testowania zaproponowanych przez siebie rozwiązań. Zadaniem uczestników rozpoczynającej się właśnie 25. edycji Brandstorm jest opracowanie koncepcji na nowatorski projekt w zakresie męskiej pielęgnacji, dedykowany marce L’Oréal Paris Men Expert – tegorocznemu partnerowi konkursu. 3-osobowe drużyny mogą zgłaszać się do konkursu do 10 lutego za pośrednictwem strony internetowej brandstorm.loreal.com.

Od tego roku do znanej już kategorii biznesowej, odnoszącej się do zagadnień marketingowych i komunikacyjnych, dodana została także kategoria technologiczna, skierowana do studentów kierunków inżynieryjnych i technicznych. Dodatkowo wyróżnione będą projekty najlepiej wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju, a ich autorzy otrzymają specjalną nagrodę w kategorii CSR. Zakończeniem kilkuetapowego konkursu będzie wielki finał, który odbędzie się 15 czerwca w Paryżu. W trakcie wydarzenia finaliści zaprezentują swoje prace podczas całodniowych, innowacyjnych targów. Będzie to również okazja do spotkań z przedstawicielami L’Oréal, lepszego poznania struktur firmy, a także uczestniczenia w sesjach mentoringowych i coachingowych z udziałem ekspertów.

W ubiegłym roku w ramach 24. edycji konkursu pierwsze miejsce zajął zespół z Polski. Koncept studentek Szkoły Głównej Handlowej, które zaprezentowały aplikację do skanowania skóry w 3D okazał się najlepszy spośród zespołów z ponad 300. uczelni z całego świata.

Brandstorm to niepowtarzalna okazja, aby udowodnić swoje umiejętności, poszerzyć wiedzę oraz zmierzyć się z samym sobą. Biorąc udział w konkursie mogłyśmy uwolnić naszą kreatywność w prawdziwym, międzynarodowym kontekście biznesowym, czego czasami brakowało nam w codziennym życiu na Uniwersytecie. Ponadto nauczyłyśmy się wiele
o pracy zespołowej i o tym jak stosować cenne umiejętności zdobyte podczas studiów w pracy przy realnych projektach
wspomina Angelika Kim ze Szkoły Głównej Handlowej, laureatka konkursu Brandstorm 2016.

Brandstorm to przede wszystkim wyjątkowa szkoła całościowego myślenia o biznesie: od zdefiniowania istotnego problemu, przez zaproponowanie rozwiązań, aż po prezentację wyników kilkumiesięcznej pracy w bardzo skondensowanej formie. Aby ostateczna prezentacja pomysłu zakończyła się sukcesem, zespół powinien przede wszystkim przedstawić konkretne propozycje i pomysły na rozwiązanie postawionego problemu. Wymaga to olbrzymiej dyscypliny i konsekwencji w formułowaniu wniosków, a takich umiejętności rzadko wymaga się od studentów na uniwersytecie. Brandstorm daje zatem studentom niepowtarzalną możliwość porównania się z innymi w kontekście rynkowym – mówi
opiekun zwycięskiego zespołu prof. dr hab. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania, Szkoła Główna Handlowa.

Więcej o L’Oréal:

Facebook: https://www.facebook.com/LOrealPoland/

Twitter: https://twitter.com/lorealpl

You Tube: https://www.youtube.com/channel/UCflz0yIopDv2VtSwsqmr_HQ

Kontakt dla mediów:

Barbara Stępień

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej

L’Oréal Polska

+48 509 526 026

barbara.stepien@loreal.com

***

O Brandstorm

Brandstorm to jedna z pionierskich inicjatyw firmy L’Oréal, organizowana od 1992 roku.
W tym czasie uczestniczyło w niej 95 000 studentów z 58 krajów, którzy ubiegali się
o nagrodę główną oraz możliwość rozpoczęcia kariery w strukturach firmy. Przez te lata konkurs ewoluował od inicjatywy marketingowej do biznesowej, poruszającej tematykę rozwoju produktu, travel retail a także digital. W Polsce projekt realizowany jest od blisko 10 lat i co roku gromadzi setki uczestników z różnych uczelni w całym kraju.

O L’Oréal

L’Oréal już od ponad 105 lat poświęca się pięknu. Posiadając niepowtarzalne portfolio składające się z 32 różnorodnych i uzupełniających się marek, Grupa osiągnęła w 2015 roku obroty sięgające 25,26 miliarda euro i obecnie zatrudnia 82 900 osób na całym świecie. Jako lider na światowym rynku kosmetycznym, L’Oréal jest obecny we wszystkich sieciach dystrybucji: na rynku masowym, w domach handlowych, aptekach, drogeriach, salonach fryzjerskich, sieciach sklepów wolnocłowych, własnych sklepach firmowych, a także w handlu internetowym. Dział badań i innowacji wraz z grupą 3 870 badaczy stanowi podstawę strategii L’Oréal, dążącego do spełnienia wszystkich marzeń o pięknie Klientów w każdym zakątku świata. Najnowsze zobowiązanie L’Oréal dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2020 „Sharing Beauty With All” stawia ambitne cele zrównoważonego rozwoju w każdym punkcie łańcucha wartości Grupy. www.loreal.com