– Obecność w mieście PwC przyciąga inwestorów. Łódź rozwija się, ale mogłaby robić to lepiej i szybciej – mówił prof. Witold Orłowski, łodzianin i ekspert światowego giganta, który właśnie otworzył łódzkie biuro.
W Łodzi działalność rozpoczęło lokalne biuro PwC. Firma zajmuje się audytem finansowym przedsiębiorstw. W mieście i regionie ma już kilkudziesięciu klientów. To głównie duże firmy, ale nie tylko do tej pory obsługiwani byli przez centralę w Warszawie. Teraz kolej na siedzibę w Łodzi. Dlaczego firma zdecydowała się na inwestycję? – Łódź ma ogromny potencjał. Grzechem byłoby tu nie być – tłumaczył Piotr Wyszogrodzki, partner w PwC odpowiedzialny za biuro w Łodzi.
– Jak my mówimy, że Łódź jest dobrym miejscem do inwestowania, to nie do końca nam wierzycie. Ale ta inwestycja jest dowodem potwierdzającym te słowa – cieszył się Marek Cieślak, wiceprezydent Łodzi.
W łódzkim biurze PwC będą funkcjonowały dwa działy: audytu i podatkowy. Firma przyjęła do pracy już 15 osób, ale liczy na więcej. – Doświadczenia biur w innych miastach pokazują, że zatrudnienie w lokalnych biurach szybko wzrasta. Liczymy, że podobnie będzie w tym przypadku.
– Duża część naszych klientów to firmy niemieckojęzyczne. Dlatego podczas rekrutacji stawialiśmy na znajomość tego języka – mówi Wyszogrodzki.
W Polsce w PwC pracuje łącznie około 1,7 tys. osób. PwC to firma globalna. Działa w 158 krajach, zatrudniając łącznie blisko 170 tys. ludzi. W Polsce obecna jest od ponad dwudziestu lat. Poza warszawską centralą ma biura w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.
PwC należy do tzw. wielkiej czwórki, czyli czterech największych firm na świecie zajmujących się audytem finansowym przedsiębiorstw. Do „wielkiej czwórki” zaliczają się jeszcze firmy Deloitte, Ernst & Young i KPMG.
Otwarcie biura PwC odnotowali też łodzianie. Cieszą się, ale chcą więcej. Do pełni szczęścia brakuje z „wielkiej czwórki” jedynie biura KPMG. W internecie powstała nawet strona, na której łodzianie namawiają firmę do inwestowania w ich mieście (www.popieram-lodz.pl). – Na razie zbieramy jak najwięcej wpisów osób, które chcą, by KPMG przyszło do Łodzi.
Tu można nakłaniać KPMG do inwestycji w Łodzi
Wiceprezydent nie chciał powiedzieć, czy prowadzone są w tej sprawie jakieś rozmowy. Również KPMG jest oszczędne w słowach, ale nie mówi nie. – Nasza firma podejmuje decyzje o otwarciu kolejnych biur w Polsce zawsze po szczegółowej analizie biznesowej. Już wkrótce będziemy mogli poinformować o naszych działaniach dotyczących biura w Łodzi – Magdalena Maruszczak, szef działu marketingu i komunikacji w KPMG w Polsce.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź