PRaktykuj za granicą – konkurs dla studentów

We wtorek 1 lutego rusza konkurs „PRaktykuj za granicą”. Do udziału w VIII już edycji Instytut Monitorowania Mediów zaprasza wszystkich studentów interesujących się PR-em i komunikacją społeczną.
Na zwycięzców czekają staże w renomowanych agencjach PR w Londynie oraz nagrody rzeczowe.
Konkurs jest otwarty dla studentów wszystkich wydziałów. Aby wziąć udział wystarczy zainteresowanie PR-em i odrobina zapału. Zadaniem uczestników jest przygotować strategię komunikacyjną na jeden z tematów podanych na stronie internetowej konkursu: www.imm.com.pl/praktykuj2011. Wszystkie trzy tematy wiążą się ze wsparciem działań Fundacji Dzieci Niczyje, która jest partnerem konkursu w tym roku. Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę internetową od 1 lutego do 31 marca.
Autorzy najciekawszych prac zostaną zaproszeni do kolejnego etapu, w którym będą mogli zaprezentować swoje strategie przed jury złożonym z profesjonalistów z branży PR i przedstawicieli organizacji patronujących konkursowi. Najlepsi polecą na wakacyjne staże w prestiżowych agencjach PR – Fleishman-Hillard i LEWIS PR. Na zwycięzcę czeka także nagroda pieniężna ufundowana przez Instytut Monitorowania Mediów w wysokości 2000 zł. Pierwsza trójka laureatów otrzyma roczne prenumeraty magazynu „Brief”.
Udział w tym konkursie jest idealnym początkiem na drodze zawodowej PR-owca – mówi Anna Sanowska z Instytutu Monitorowania Mediów – Z moich informacji wynika, że wszyscy zwycięzcy konkursu pozostają w branży public relations. Z kolei agencje, które zapewniają staże naszym laureatom, zwykle są bardzo zadowolone z poziomu wiedzy praktykantów, ich kreatywności oraz pracowitości.
„PRaktykuj za granicą” to jedyny tego typu projekt w Polsce. Jego celem jest umożliwienie polskim studentom zdobycia doświadczenia na rynku międzynarodowym, podpatrzenia jak pracują najlepsi w branży. Jednocześnie konkurs działa na rzecz organizacji pozarządowej, oferując jej przebojową strategię komunikacji, która powstała pod okiem znawców. – Otrzymujemy projekty na bardzo wysokim poziomie, młodym ludziom może brakować doświadczenia, ale na pewno nie brakuje im kreatywności – zapewnia Anna Sanowska.
Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów już od siedmiu lat przyciąga uwagę zdolnych, ambitnych, młodych osób, które marzą o karierze w public relations. W poprzednich edycjach studenci mieli okazji odbywać staże w Berlinie, Brukseli, Dublinie, Londynie, Monachium i Mediolanie.
Zadania konkursowe „PRaktykuj za granicą” 2011:
1. Przedstaw propozycje wykorzystania portali społecznościowych i Internetu w celu podwyższenia efektywności jednego z działań statutowych Fundacji Dzieci Niczyje.
2. Stwórz strategię komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje i firmy Polkomtel SA – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
3. Stwórz strategię komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje – „Dobry Rodzic – Dobry Start” jako doradcy dla profesjonalistów oraz dla rodziców z grup ryzyka, w zakresie profilaktyki krzywdzenia małych dzieci.
Pełen opis zadań, kryteria oceniania, regulamin konkursu i inne informacje można znaleźć na stronie internetowej: www.imm.com.pl/praktykuj2011.
Źródło: www.dlaczego.com.pl