
Wczoraj została podpisana umowa o dofinansowanie dla projektu Cyfrowa Gmina realizowanego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa oraz Politechnikę Łódzką. Projekt jest realizowany na mocy umowy partnerstwa pomiędzy CPPC oraz PŁ. Podpisy pod dokumentem złożyli rektor prof. Krzysztof Jóźwik i dyrektor Wojciech Szajnar. Oznacza to, że nowy program rządowy oficjalnie wszedł w fazę realizacji.
Pierwszy nabór wniosków ruszy 18 października. Samorządy mogą dostać od 100 tys. do 2 milinów złotych.
– Warunkiem udziału jest poddanie się bezpłatnemu audytowi z zakresu cyberbezpieczeństwa – informuje sekretarz stanu ds. cyfryzacji w KPRM Janusz Cieszyński.
Rektor PŁ prof. Krzysztof Jóźwik, doceniając znaczenie udziału uczelni w projekcie, na którego realizację przewidziano około 1 mld zł mówi
– Mamy powody do satysfakcji, że nasze działania w obszarze cyfryzacji zostały zauważone i docenione. Politechnika Łódzka jako partner projektu odpowiada za nabór, ocenę i rozliczenie złożonych wniosków. Jest to kolejny przykład wypełniania misji uczelni w obszarze społecznej odpowiedzialności i powiązania know-how naszych naukowców z potrzebami otoczenia uczelni, w tym wypadku obejmującego wszystkie polskie gminy.
Politechnika Łódzka będzie odpowiadać za formalno-merytoryczny nadzór nad wnioskami składanymi przez gminy za pośrednictwem specjalnie do tego celu utworzonej platformy. Po ocenie wniosków przez komisję powołaną z pracowników uczelni, przygotowywana będzie umowa o powierzenie grantu. Uczelnia będzie też odpowiadać za jego rozliczenie. Program ma potrwać do końca 2023 r.
Środki uzyskane w ramach programu gminy mogą przeznaczyć na cyfryzację urzędów, zakup sprzętu komputerowego, przygotowanie urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami, wsparcie w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz szkolenia.
Więcej na stronie https://www.gov.pl/web/cppc/cyfrowa-gmina
Źródło: Politechnika Łódzka