PŁ STACJĄ GLOBALNEGO GAME JAM „LUDUM DARE”


W dniach 22-24 kwietnia Wydział FTIMS Politechniki Łódzkiej zorganizował stację 38. edycji globalnego game jam „Ludum Dare”. Instytut Informatyki PŁ stał się w tym czasie jednym z co najmniej 27 miejsc na świecie, gdzie odbędzie się ten konkurs.

Ludum Dare obchodzi w tym roku okrągłą, 15. rocznicę zorganizowania pierwszej edycji. Obecnie ma on głównie formę online, aby mogli wziąć w nim udział uczestnicy z całego świata. Lokalni organizatorzy stacji odpowiedzialni są za zabezpieczenie technicznej strony konkursu (miejsce, dostęp do Internetu). Globalnie game jam rozpoczął się w sobotę, 22 kwietnia o 3 rano czasu polskiego. Na Wydziale FTIMS PŁ rozpoczęcie konkursów przewidziano na sobotę o 8 rano a finał w poniedziałek o godzinie 16.

Organizacja konkursu na Politechnice jest bardzo istotna z punktu widzenia uczestników, których będzie można pomieścić nawet w liczbie 40 osób.

Konkurs dzieli się na dwie rozdzielne części, obie odbywają się w tym samym czasie. Uczestnik sam podejmuje decyzję o przystąpieniu do jednej z nich.

W części „Compo” trwającej 48 godzin uczestnicy startują indywidualnie. Kompletna zawartość gry tworzona jest od podstaw, a więc jedna osoba musi wykonać całą pracę designera, programisty, grafika komputerowego i level-designera pod presją szybko upływającego czasu. Ta część pozwala wyłonić najbardziej wszechstronnego uczestnika na podstawie prototypu gry.

Z kolei do części o nazwie „Jam” trwającej 72 godziny można podejść zespołowo. Przy tworzeniu i dostosowywaniu zawartości gry można korzystać z assetów dostępnych w domenie publicznej. Pozwala ona wyłonić najlepiej współpracujący zespół na podstawie dużo bardziej rozbudowanej gry, niż w pierwszym przypadku.

Pod koniec czasu wszyscy uczestnicy udostępniają swoje gry. Dzięki temu mogą grać w gry innych i głosować na nie. Zwycięzcą jest ten, kto ma najlepsze oceny od innych uczestników.

W ostatniej edycji powstało aż 2390 gier.

Była to druga edycja organizowana przez Wydział FTIMS Politechniki Łódzkiej. W poprzedniej powstały cztery gry — trzy w części „Jam” i jedna „Compo”.

Źródło: Informacje Rzecznika Prasowego Politechniki Łódzkiej