Procter & Gamble poinformowała, że zrealizowała wiele celów zawartych w swojej dotychczasowej „Strategii Zrównoważonego Rozwoju 2020”, zobowiązując się jednocześnie do wykonania jej wszystkich pozostałych założeń. Firma zrewidowała dotychczasową strategię i ogłosiła nowe cele, które zamierza zrealizować do 2030 roku. Nowe cele mają inspirować i stwarzać firmie oraz konsumentom warunki do pozytywnego oddziaływania na środowisko naturalne i społeczeństwo.
„Wierzymy, że P&G może stać się motorem dobrych zmian i siłą napędową rozwoju. Z jeszcze większą świadomością chcemy służyć naszym konsumentom i pomóc im odpowiedzialnie korzystać z naszych produktów” – powiedział David Taylor, CEO Procter & Gamble. „Konsumenci oczekują, że marki, które cieszą się ich zaufaniem, zapewnią im nie tylko najlepszą skuteczność działania, ale także przyczynią się do rozwiązywania stojących przed światem problemów i wyzwań. Dzięki globalnemu zasięgowi naszych działań, zrozumieniu potrzeb 5 miliardów naszych konsumentów, oraz możliwościom tworzenia innowacyjnych rozwiązań, możemy zmieniać świat na lepsze”.
Strategia Zrównoważonego Rozwoju 2030 Procter & Gamble obejmuje:
- Marki: 20 wiodących marek P&G, takich jak m.in. Always, Ariel, Head & Shoulders, Pantene, Pampers, czy Tide, przyczyni się do odpowiedzialnej konsumpcji. P&G będzie wprowadzać opakowania w 100% przeznaczone do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Ponadto P&G chce zapewnić przejrzystość w zakresie składników produktów wszystkich marek w swoim portfolio. Firma wprowadzi więcej innowacji służących zrównoważonemu rozwojowi, a zaufanie konsumentów P&G pragnie zdobywać także dzięki przejrzystości działań, oraz dzięki wiedzy i doświadczeniu w zakresie bezpieczeństwa produktów.
- Łańcuch dostaw: Fabryki P&G obniżą o połowę emisję gazów cieplarnianych i zwiększą wykorzystanie energii odnawialnej w ilości, która wystarczy, by zasilić 100% fabryk koncernu. Spółka pozyska także co najmniej 5 miliardów litrów wody ze źródeł cyrkulacyjnych, czyli wody będącej w zamkniętym obiegu, która po użyciu do celów przemysłowych jest uzdatniana i ponownie wprowadzana do systemu.
- Społeczeństwo: P&G będzie kontynuować współpracę z organizacjami, które mają realny wpływ na rozwój społeczeństwa i biznesu, oraz ochronę środowiska. Celem takich partnerstw będzie ograniczenie zanieczyszczenia oceanów plastikiem, ochrona i odnowa lasów tropikalnych, tworzenie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie recyclingu pochłaniających środków higienicznych, a także ochrona zasobów wodnych najważniejszych akwenów na świecie.
- Pracownicy: P&G będzie angażować pracowników do działań na rzecz ochrony środowiska, wyposażać ich w odpowiednie narzędzia i nagradzać ich postawy, by w swojej codziennej pracy mogli przyczyniać się do powstawania pomysłów i wdrażania najlepszych praktyk. Działania na rzecz społeczeństwa i środowiska będą także włączane do systemów ocen pracowniczych.
Więcej informacji na temat celów „Strategii Zrównoważonego Rozwoju 2030” P&G znajduje się tutaj.
P&G od lat jest liderem w branży w zakresie ochrony środowiska. Bazując na dotychczasowym dorobku, firma zrealizowała już wiele z celów dotyczących zrównoważonego rozwoju, które planowano osiągnąć do 2020 r., m.in. w obszarze klimatu (redukcja bezwzględnej emisji gazów cieplarnianych o 16% od 2010 r.), zasobów wodnych (o 27% niższe zużycie wody w zakładach produkcyjnych od 2010 r.), oraz odpadów (w ponad 80% fabryk osiągnęło zerowy poziom odpadów przemysłowych, które trafiają na wysypiska).
Wpływ postępów czynionych przez P&G obejmuje także jej marki, takie jak Tide pureclean, który zawiera bioskładniki, czy marka Head&Shoulders, która do produkcji opakowań wykorzystuje odpady plastikowe zbierane z plaż.
Więcej na temat postępów firmy w zakresie ochrony środowiska można przeczytać raporcie 2017 Citizenship Report.
„Korzystając z naszych dotychczasowych doświadczeń w zakresie rozwoju chcemy, aby nasze cele na 2030 r. dotykały dwóch najpoważniejszych problemów środowiskowych dzisiejszego świata: kurczących się zasobów i rosnącej konsumpcji” – powiedziała Virginie Helias, Wiceprezes ds. Globalnego Zrównoważonego Rozwoju P&G. „Zdajemy sobie sprawę, że działając w pojedynkę nie znajdziemy odpowiedzi na wszystkie pytania. Dlatego potrzebne są inicjatywy i partnerstwa, które przyniosą realne postępy, innowacyjne rozwiązania dla naszych marek, co wprowadzi odpowiedzialną konsumpcję na zupełnie nowy poziom”.
Polska jest jednym z krajów, w których P&G wprowadza rozwiązania dla zrównoważonego rozwoju w swoich fabrykach i biurach. Redukcja wpływu na środowisko w zakładach w Polsce skupia się wokół wszystkich kluczowych obszarów – zużycia wody, energii i recyklingu odpadów. Obecnie żadna z fabryk P&G w kraju nie wysyła odpadów przemysłowych na wysypiska. Plastikowe odpady z produkcji rączek do maszynek Gillette są przetwarzane na wieszaki do ubrań, a odpady z produkcji pieluszek Pampers – na wypełniacze do kartonów. W zakładach P&G w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim z procesów produkcji odzyskiwana jest także energia, którą wykorzystuje się ponownie do ogrzewania budynków, zaś warszawskie biura firmy posiadają nowoczesne, energooszczędne oświetlenie LED.
O Procter & Gamble
P&G obsługuje klientów z całego świata dzięki szerokiej gamie zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości tj. Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Dundy®, Fairy®, Febreze ®, Gain®, Gillette®, Head&Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach na całym świecie. Odwiedź stronę https://www.pg.com, by zapoznać się z aktualnościami oraz uzyskać informacje o firmie P & G i jej markach.
Źródło: Materiał prasowy MSL Group