Łódź została uznana najmodniejszym miastem 2010 roku w konkursie ”Doskonałość Mody 2010” organizowanym przez miesięcznik ”Twój Styl”. Doceniono rangę oraz profesjonalizm festiwali Fashion Week i Łódź Design Festival.
O tym, że Łódź jest ”Doskonałością mody”, zdecydowało wytypowane przez miesięcznik ”Twój Styl” jury, w skład którego weszli ludzie profesjonalnie zajmujący się modą oraz przedstawiciele mediów i show biznesu. Wśród nich aktorka Małgorzata Kożuchowska, redaktorka działu mody ”Twojego Stylu” Joanna Bojańczyk i Robert Kupisz – model i stylista fryzur.
– Łodzi taki tytuł się należy. To tutaj wykształcili się najlepsi polscy projektanci. Teraz mieszkam w Warszawie, ale sercem zawsze jest za Łodzią – mówi Łukasz Jemioł, jeden z najbardziej znanych polskich kreatorów mody.
Od ponad dwudziestu lat popularny miesięcznik wybiera najlepszych projektantów, najlepsze marki odzieżowe, kosmetyki i lokale. Logo konkursu laureaci z dumą umieszczają np. na opakowaniach perfum. Łódź w tym roku dostała nagrodę specjalną jako ”miasto doskonałe”. Na statuetce, którą w imieniu prezydent Hanny Zdanowskiej na uroczystej gali odebrał dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi Bartłomiej Wojdak, wygrawerowane są nazwy trzech łódzkich festiwali: Fashion Week, Łódź Design Festival i Fotofestiwal.
Jurorzy docenili Łódź za zaangażowanie w propagowanie krajowych i światowych trendów w modzie i designie. Za sprawą Fashion Week, Łódź dwa razy w roku staje się modową mekką. Jesienią i na wiosnę przyjeżdżają do nas projektanci, styliści, dziennikarze branżowi i gwiazdy nie tylko z Polski, ale i zagranicy.
Fashion Week jest już rozpoznawalną marką, podobnie jak festiwal designu, który promuje najnowsze nurty w sztuce użytkowej. Coraz bardziej znany jest też Fotofestiwal, propagujący nowe spojrzenie na fotografię.
– Czuję się dowartościowany tą nagrodą – mówi Jacek Kłak, szef Fashion Week Poland. – To nieoczekiwane potwierdzenie tego, co zakłada strategia marki Łódź. Mamy imprezy i inicjatywy niepowtarzalne i wyjątkowe na skalę Polski. To jest nasza siła i to powinniśmy promować.
W zeszłym roku polski tydzień mody został uznany przez czasopismo ”Elle” za najlepszy event modowy w 2009 roku. Każda kolejna edycja organizowana jest z większym rozmachem i gromadzi więcej znanych nazwisk.
– O naszym jesiennym tygodniu mody pisano w najlepszych światowych czasopismach o modzie. I były to tylko pochlebne recenzje. Gdy podliczyliśmy, ile musielibyśmy zapłacić za promocję imprezy w mediach, wyszło nam, że tzw. ekwiwalent promocyjny wyniósł aż 8 mln zł – podkreśla Kłak. – Mam także nadzieję, że przy tej okazji powróci pomysł utworzenia instytucji wspomagającej rozwój modowego rynku w mieście: Łódź Fashion Commision.
Wszystkim laureatom tegorocznej edycji konkursu wraz z tytułem przysługuje prawo do korzystania z logo ”Doskonałość Mody 2010 Twój Styl”.
Źródło: Dziennik Łódzki