Łódź – miasto do życia i pracy

Żyję i pracuję po łódzku – takie hasło jako pierwsze będzie promować Łódź jako miasto wielkich szans i olbrzymich perspektyw. Promocja miasta otwartego na pełnych pasji i dynamicznych mieszkańców wystartuje 1 maja.

Zakrojona na szeroką skalę kampania reklamująca projekt „Młodzi w Łodzi” ma nie tylko skłonić przedsiębiorczych i dynamicznych ludzi do pozostania w mieście, ale i zmienić jego wizerunek. W projekt zaangażowane są łódzkie uczelnie wyższe oraz 26 największych pracodawców lokalnych, m.in. Delll czy Gillettte.

21_1_1

– Od kilku lat próbujemy przekazać inny obraz miasta i zerwać z wizerunkiem smutnej, pofabrycznej Łodzi – mówił prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki. – Naszym największym atutem są doskonałe uczelnie i fantastyczni młodzi ludzie. To oni stanowią magnes dla inwestorów, którzy pomagają tworzyć tutaj ośrodek na miarę XXI w. i pokazują, że Łódź to miasto nie tylko do zarabiania, ale także do życia.
21_2_1

Kampanie promocyjne, które walczą o młodych i wykształconych ludzi prowadzą prawie wszystkie większe miasta. Łódzka strategia ma być inna – podkreślają władze miasta.
To nie jest tylko nowa promocja starego miasta, a my poza kampanią oferujemy lepsze rozwiązanie – pakiet konkretnych propozycji. Jesteśmy skazani na sukces – powiedział Wiceprezydent Marek Michalik.

A te konkrety to m.in. portal praktyk i staży, w którym pracodawcy mogą ogłaszać nabór na stanowiska dla praktykantów, a chętnym do nauki zawodu ma pomóc w zdobywaniu doświadczenia. Studenci będą mieć także dostęp do większej pomocy finansowej poprzez rozbudowany system stypendialny, ufundowany zarówno przez pracodawców, jak i UMŁ, oraz możliwość skorzystania z bezpłatnych lektoratów. Zyskają również uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, dla których opracowano strategię kształcenia zawodowego. System monitoringu pracy aglomeracji łódzkiej ma zapewnić dostosowaną do potrzeb miasta politykę rynku pracy oraz wykazać jakie zawody i specjalizacje są obecnie w Łodzi najchętniej poszukiwane. Firmy, które wezmą udział w projekcie mogą również wiele zyskać. Logotyp takiej firmy znajdzie się m.in. na stronie internetowej programu, materiałach informacyjnych, prezentacjach oraz serwisie dotyczącym praktyk. Wszystkie atuty miasta mają być widoczne na bilbordach w całym kraju, bannerach w internecie ( m.in. na portalu nasza-klasa i o2.pl), kinowych spotach oraz słyszalne na antenie Radia Eska. Kolejne odsłony kampanii promocyjnej planowane są w wrześniu oraz wiosną przyszłego roku.

21_4_1

21_3_1