Łódź akademicka rusza po maturzystów i studentów z 35 miast

Istnieje wiele akcji, które mają promować dany region, miasto czy działalność. Powstają filmy i seriale, reklamy i piosenki, murale i całe budynki. Tym razem rękę do ludzi przyszłości: maturzystów i studentów, wyciąga Stowarzyszenie Inicjatyw Studenckich, stwierdzając: Łódź jest najlepsza – a my powiemy wam dlaczego.

Łódź Akademicka – Studia i Praca w Łodzi to projekt, którego cel jest prosty. Ma pokazać, że Łódź to ważny ośrodek akademicki, miasto ciekawe pod względem kulturalnym i społecznym oraz miejsce na styku szlaków, gdzie swoje biura i filie mają najwięksi, międzynarodowi pracodawcy.

TRZY FILARY

Promocja Łodzi jako miasta akademickiego oparta jest na trzech głównych filarach. To one są podstawą, na jakiej może wyrastać prężnie działający organizm miejski.

Pierwszym filarem jest właśnie „Łódź Akademicka” który pokazuje łódzkie uczelnie: jedną z najlepszych w kraju jeśli chodzi o potencjał badawczy Politechnikę Łódzką, prężnie rozwijający swoje kierunki i specjalności Uniwersytet Łódzki, potężny Uniwersytet Medyczny w Łodzi, sławną dzięki swoim wykładowcom Akademię Sztuk Pięknych, elegancką Akademię Muzyczną, znaną na całym świecie Szkołę Filmową i wiele, wiele innych. Do tego dochodzą liczne programy, choćby takie jak „Młodzi w Łodzi”.

Drugim filarem jest „Łódź Kulturalna”, łącząca w sobie nowoczesność i historię lokalną. Liczne teatry, kina, rynek Manufaktury, OFF Piotrkowska, Centrum Nauki i Techniki EC1 oraz niepoliczalne puby i kluby, które oferują wszystko, od muzyki na żywo po turnieje gier planszowych, sprawiają, że Łódź to świetne miejsce spotkań.

Trzecim filarem jest „Łódź Dynamiczna”, oparta na rynku pracy. Do pracy nad projektem Łódź Akademicka – Studia i Praca w Łodzi zaproszonych zostało kilkudziesięciu wiodących pracodawców z branży m.in. IT, BPO/SCC, logistyki i transportu oraz AGD. W olbrzymiej części są to korporacje międzynarodowe, których pracownicy podpowiedzą maturzystom, absolwenci jakich kierunków studiów są obecnie najbardziej poszukiwani, jakie specjalizacje są preferowane i na jakie kwalifikacje warto stawiać, by już w czasie studiów móc znaleźć wymarzoną pracę.

ODBIORCY I ZASIĘG

Podczas trwania projektu dotrzemy do ponad dwudziestu tysięcy maturzystów i studentów w samej Łodzi, ale też do trzydziestu pięciu miast województwa łódzkiego i województw ościennych – mówi przedstawiciel Stowarzyszenia Inicjatyw Studenckich. – Nasze działania zakreślone są na olbrzymią skalę, w sumie za pomocą naszych form komunikacji dotrzemy do ponad stu tysięcy licealistów i studentów. Aby to osiągnąć stworzyliśmy własne kanały komunikacji z młodymi ludźmi, ponieważ czasy, w których żyjemy sprawiają, że trzeba myśleć kreatywnie i działać kreatywnie.

Poniżej przedstawiamy podstawowe sposoby, w jaki dotrzemy do wybranych grup docelowych:

  1. Bezpłatny i ogólnodostępny przewodnik po Łodzi Akademickiej, w którym dokładnie zaprezentowane są 3 główne filary projektu czyli uczelnie, miasto Łódź jako ośrodek kulturalny i łódzki rynek pracy
  2. Bezpośrednie spotkania w szkołach i na uczelniach z wykładowcami oraz pracodawcami z regionu
  3. Codziennie aktualizowany portal Łodzi Akademickiej: www.lodzakademicka.info
  4. Kanały w mediach społecznościowych
  5. Wielkoformatowe i podświetlane nośniki i ekrany wideo, na których prezentowane będą łódzkie uczelnie oraz profile pracodawców, które mają za zadanie wzmocnić i przypominać wizerunek Łodzi jako miasta akademickiego