Jak zostać inżynierem i pracować w nowoczesnym przemyśle?

Jak się dziś pracuje w nowoczesnym przemyśle i co warto studiować, żeby dostać dobrą pracę w branży produkcyjnej? Gdzie zdobywać doświadczenie zawodowe i jak rozpocząć karierę inżyniera w łódzkich zautomatyzowanych fabrykach? Jak się teraz mieszka na studiach, gdzie się bawić i co robić w czasie wolnym w Łodzi?

Przedsmak życia studenckiego poczuli uczniowie Technikum STM – Szkoły Twórczego Myślenia z Częstochowy oraz z Technikum Nowoczesnych Technologii w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Kleszczowie, którzy wzięli udział w ostatniej przed wakacjami odsłonie projektu Zasmakuj studiowania w Łodzi, poświęconej branży inżynieryjnej.

Młodzież spędziła interesujący dzień na Politechnice Łódzkiej, gdzie w szczególności zapoznała się z ofertą edukacyjną Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki oraz Wydziału Mechanicznego. Studenci z SKN R4H – Robots For Humans podczas warsztatów na WEEIA i gry terenowej „Mechaniczna przygoda” zaprezentowali uczniom realizowane na studiach projekty, a przy tym możliwości rozwijania swoich pasji.

Przyszli inżynierowie odbyli inspirujące wizyty w łódzkich firmach produkcyjnych, gdzie zobaczyli z bliska jak wygląda środowisko pracy w nowoczesnych fabrykach oraz jakie perspektywy zawodowe czekają na nich na studiach i po ich ukończeniu. Odwiedzili firmę Corning, w której dowiedzieli się więcej o projektowaniu i produkcji kabli światłowodowych, Hydro, w której zobaczyli jak wygląda produkcja relingów i trimów samochodowych, a także Emerson, w której zapoznali się z tajnikami automatyki przemysłowej i zbudowali lokomotywę.

W trakcie pobytu w Łodzi uczniowie mieszkali w super akademiku Base Camp położonym nieopodal kampusu Politechniki Łódzkiej, a wieczorem bawili się w Kręgielni Król Kul w pobliskiej Nowej Sukcesji. Wzięli również udział w kultowej komedii „Szalone nożyczki” w Teatrze Powszechnym oraz odwiedzili łódzkie Orientarium i piękny Rynek Manufaktury, zaznając wyjątkowości klimatu miasta industrialnego.