IX edycja konkursu stażowego "PRaktykuj za granicą"

„PRaktykuj za granicą” to konkurs stażowy dla studentów, organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Projekt jest otwarty dla studentów wszystkich wydziałów, interesujących się zagadnieniami public relations oraz komunikacją społeczną.
Na najlepszych czekają wakacyjne staże w Londynie i Brukseli w biurach renomowanych agencji PR – Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller oraz LEWIS PR. Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną wysokości 2000 zł netto, ufundowaną przez Instytut Monitorowania Mediów, a dla laureatowi jadącemu do Brukseli agencja Solski Burson-Marsteller wręczy bilety lotnicze. Trójka zwycięzców zostanie też nagrodzona przez magazyn „Brief” półroczną prenumeratą.
Aby wziąć udział w konkursie należy przygotować projekt dotyczący jednego z trzech zadań.
1. Stwórz strategię komunikacji kierowaną do nastolatków dla programu profilaktycznego Nie uciekaj. Zaproponuj działania umożliwiające włączenie młodzieży w prowadzone akcje. Strategia powinna zawierać propozycje działań w Internecie oraz koncepcję cyklicznego wydarzenia dla nastolatków. Podczas tworzenia projektu miej na uwadze poniższe cele i główne działania programu Nie uciekaj:
– Zmniejszenie liczby ucieczek z domu
– Promocja Telefonu 116 000 w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka
2. Zaplanuj strategię komunikacji promującej Fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych jako atrakcyjnego partnera dla przedsiębiorstw realizujących strategie CSR. Uwzględnij różnorodne formy współpracy z firmami, między innymi poprzez wolontariat pracowniczy i działania lokalne.
3. Zaproponuj strategię kampanii 1% dla Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Uwzględnij ograniczony budżet fundacji, uniemożliwiający prowadzenie działań reklamowych w radiu i telewizji.
Nagrody:
I miejsce – płatny staż w Londynie w agencji Fleishman-Hillard, nagroda pieniężna wysokości 2000 zł netto, ufundowana przez Instytut Monitorowania Mediów i półroczna prenumerata magazynu Brief
II miejsce – płatny staż w Brukseli w agencji Burson-Marsteller, bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller i półroczna prenumerata magazynu Brief
III miejsce – staż w Londynie w agencji LEWIS PR i półroczna prenumerata magazynu Brief
IV miejsce – nagroda pocieszenia: IMM zaprasza na płatny staż wakacyjny w swoim Dziale Analiz w biurze w Warszawie
Kalendarium:
1 lutego – 31 marca – można nadsyłać projekty prac konkursowych
18 kwietnia – ogłoszenie 15 najlepszych projektów, których autorzy przejdą do następnego etapu
do 6 maja – II etap: można nadsyłać pełne strategie
21-25 maja – III etap: siedmiu finalistów prezentuje się przed jury, ogłoszenie trójki zwycięzców, wręczenie nagród
czerwiec – wrzesień – studenci odbywają staże
Jury:
Prace będą oceniane przez jury w składzie: Gerald Stanisław Abramczyk, Piotr Czarnowski, Jacek Warchala, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z IMM oraz Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA. W ostatnim etapie do grona jurorów dołączą przedstawiciele ZFPR, PSPR oraz agencji fundujących staże. Z sylwetkami członków jury można zapoznać się tutaj.

Pełen regulamin konkursu jest dostępny tutaj.
Pytania dotyczące konkursu proszę kierować na adres: mcieslak@instytut.com.pl
Źródło: Informacje Organizatora