W spotkaniu uczestniczyli rektor Uniwersytetu Łódzkiego prof. Elżbieta Żądzińska, kanclerz UŁ Kamilla Szcześniak, dziekan Wydziału Nauk o Wychowaniu prof. Alina Wróbel, prof. Monika Wiśniewska-Kin i Weronika Kisiel – odpowiedzialne za projekt, I Wicewojewoda Łódzki Marcin Buchali oraz przedstawiciele Kuratorium Oświaty w Łodzi.
Projekt nawiązuje do najnowszych osiągnięć psychologii poznawczej i pedagogiki, z których jednoznacznie wynika, że małe dzieci mają ogromny potencjał poznawczy. Uczą się poprzez działanie, ruch, mówienie, a do eksplorowania świata wykorzystują wszystkie zmysły i angażują emocje. W tym unikatowym modelu nauczania dzieci konstruują wiedzę o świecie liter i dźwięków niejako mimochodem, dzięki starannie zaprojektowanym materiałom.
We współpracy z Centrum Transferu Technologii Uniwersytetu Łódzkiego zespół opracował bogaty zestaw pomocy dydaktycznych, jak: plansze edukacyjne, drewniane klocki konstrukcyjne, artystyczną książkę obrazkową – Picture Book, książkę dla nauczycieli, książkę dla rodziców oraz pięć rodzajów gier edukacyjnych dostosowanych do metody nauczania.
Źródło: Uniwersytet Łódzki