Innowacje w edukacji STEM

Politechnika Łódzka jest partnerem w międzynarodowym konsorcjum RETROSTEM, które w tym roku rozpoczęło wdrażanie wyników prac w ramach projektu RetroSTEM finansowanych przez ERASMUS +. Innowacyjne działania w edukacji są szczególnie potrzebne w czasie zdalnego nauczenia.

W styczniu 2020 r. odbyły się warsztaty związane z nauczaniem w oparciu o opracowaną platformę (http://retrostem.eu), w ramach których partnerzy przedstawili i przetestowali innowacyjne podejście w edukacji młodych ludzi w ramach przedmiotów STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).

– Zademonstrowano zestawy elektroniczne dla młodych majsterkowiczów i zweryfikowano przewodnik dla nauczycieli wspierających ich pracę. Omówiono moduły szkoleniowe i środowisko do nauki, a także narzędzia, które pomogą nauczycielom poprawić ich umiejętności cyfrowe i pomogą zaangażować uczniów w rozwój przedmiotów STEM dzięki konsoli do gier retro i praktycznej edukacji – wyjaśnia dr inż. Przemysław Sękalski, dyrektor Centrum Technologii Informatycznych PŁ.

Konsorcjum uruchomiło także Akademię RETROSTEM. Dzięki niej społeczność oraz eksperci za pośrednictwem strony internetowej RETROSTEM mogą wymieniać się doświadczeniami z wykorzystania zasobów RETROSTEM. Poza dzieleniem się wiedzą, specjaliści będą wspierali nowych użytkowników w lepszym wykorzystaniu zasobów. – Będzie to szczególnie przydatne podczas planowanych pilotażowych szkoleń Akademii RETROSTEM, które mają odbyć się latem br. – dodaje doktor P. Sękalski z Politechniki Łódzkiej.

Głównym celem projektu RETROSTEM jest zwiększenie kreatywności, rozwiązywania problemów, umiejętności samokształcenia i samodzielnego prototypowania, współpracy i innych umiejętności przydatnych w XXI wieku dzięki przedmiotom STEM oraz wiedzy o przedsiębiorczości.

Więcej na stronie http://retrostem.eu

Źródło:Politechnika Łódzka