Trwa właśnie drugi etap programu „Każdy Dzień Na Medal”, w ramach którego można głosować na projekty sportowe zgłoszone przez szkoły podstawowe z całej Polski. Wspólna inicjatywa firmy Procter & Gamble, Polskiej Fundacji Olimpijskiej oraz sieci Biedronka umożliwi realizację tych pomysłów, które zdobędą najwięcej głosów. Mieszkańcy województwa łódzkiego mają do wyboru projekty zgłoszone przez osiem szkół, spośród których dwie wygrają grant w wysokości do 60 000 PLN. Głosowanie trwa do 8 sierpnia 2022, jego zwycięzców poznamy do 14 sierpnia 2022.
Głosować można pod adresem https://www.everydayme.pl/dzien-na-medal-glosowanie.
O karierze sportowca marzy wielu najmłodszych. Do sportu zachęcają ich nie tylko duże imprezy sportowe, w które obfituje bieżący rok. Ważną rolę w tym przypadku pełnią także szkoły. Jednocześnie wiemy, że same chęci nie wystarczą – potrzebna jest właściwa infrastruktura, możliwość współpracy z odpowiednio przygotowanymi nauczycielami i trenerami, szansa na realizację specjalnych projektów. W wielu przypadkach szkołom brakuje jednak funduszy na pełną realizację projektów sportowych i dawanie uczniom możliwości rozwoju zgodnie z ich ambicjami.
Ideą przyświecającą projektowi „Każdy Dzień Na Medal” jest zachęcanie jak największej grupy dzieci i młodzieży do uprawiania sportu, do aktywności fizycznej, do realizowania zdrowego trybu życia. Wsparcie projektów sportowych, do których stworzenia zachęcono szkoły to sposób na to, by taką możliwość można było znaleźć we własnej szkole, w dużych i małych miastach, jak również w gminach wiejskich. Bo ruch i sport to zdrowie, rozwój i dobre samopoczucie.
„Procter & Gamble nie od dzisiaj angażuje się w inicjatywy mające na celu stworzenie warunków do sportowego rozwoju dzieci i młodzieży. Realizowany przez nas obecnie program to kolejna okazja do tego, by wesprzeć szkoły w tworzeniu dzieciom i młodzieży warunków do angażowania się w zajęcia sportowe, a co za tym idzie, w promowaniu zdrowego stylu życia” – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
W przesłanych zgłoszeniach do programu widać dużą różnorodność. Złożone projekty dotyczą między innymi renowacji boisk, zakupu sprzętu, organizowania regularnych turniejów sportowych lub budowy stacji naprawy rowerów. Znalazły się wśród nich także pomysły na promowanie mniej popularnych sportów i aktywności zespołowych, takich jak korfball, nordic walking czy cheerleading. Wpływ na to, do kogo trafia pieniądze może mieć każdy z nas. Już teraz można bowiem głosować na zgłoszone projekty. W każdym województwie przyznane zostaną dwie nagrody: jedna dla szkoły z gmin wiejskich i wiejsko-miejskich oraz jedna dla szkoły z gmin miejskich. Dodatkowa ogólnopolska nagroda trafi do jednej szkoły pod patronatem olimpijczyków polskich. Łącznie nagrodzone więc zostaną 33 szkoły, a każda z nich otrzyma do 60 000 PLN. Głosowanie trwa do 8 sierpnia br.
Przez cały czas trwania kampanii, młodych sportowców można wesprzeć nie tylko poprzez trwające głosowanie online, ale też kupując produkty Procter & Gamble w sieci sklepów Biedronka. Akcją objęte są marki Always, Naturella, Oral-B, Blend-a-Med, Head&Shoulders, Pantene, Old Spice, Gillette, Ariel, Lenor, Vizir, Pampers, Discreet i Fairy. Część funduszy zebranych ze sprzedaży tych produktów zostanie przekazana Polskiej Fundacji Olimpijskiej na realizację zgłoszonych przez szkoły podstawowe projektów sportowych.
Organizatorzy akcji „Każdy Dzień Na Medal” podkreślają, że projekty sportowe organizowane w szkołach wpływają pozytywnie na samopoczucie fizyczne i psychiczne dzieci i młodzieży. Wartości przyświecające ruchowi olimpijskiemu i zasady fair play są też przydatne dla młodzieży w życiu codziennym.
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette – mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Źródło: MSL Group