GGULIVRR@Lodz 2015

W dniach 16-26.09.2015 Uniwersytet Łódzki gościł około 45 gości zagranicznych w ramach projektu GGULIVRR@Lodz 2015, organizowanym przez Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej. Jest to druga edycja projektu w Łodzi. W tym roku studenci z Polski, Portugalii, Irlandii, Belgi i Finlandii tworzyli prototypy gier, związanych z łódzkim EC-1.

W projekcie poza Uniwersytetem Łódzkim uczestniczyły takie uczelnie jak: Artesis Hogeschool Antwerpen (Belgia), Centria Ammattikorkeakoulu (Finlandia), Dundalk Institute of Technology (Irlandia), ISPGaya (Portugalia).

Podstawowym zadaniem uczestników było tworzenie gier i aplikacji na urządzenia mobilne w międzynarodowym i interdyscyplinarnym zespole projektowym. Tematyka gier dotyczyć miała pomysłów związanych zarówno z historią jak i nowymi funkcjami zrewitalizowanej, najstarszej elektrowni w Łodzi – EC-1. Inspiracją dla studenckich projektów miało stać się powstające Centrum Nauki i Techniki, otwierane niebawem nowoczesne, cyfrowe planetarium, czy powoływane właśnie do istnienia Narodowe Centrum Kultury Filmowej. Uczestnicy zostali podzieleni na 8 zespołów projektowych, a zadaniem każdego z nich było opracowanie w ciągu niecałych dwóch tygodni prototypu gry związanej z obszarem najstarszej elektrowni w Łodzi – EC1. W skład każdego z zespołów wchodzili studenci różnych narodowości i kierunków studiów, nie tylko informatycznych, ale także turyzmu, kierunków nauczycielskich, grafiki, zarządzania, filologii. Dzięki swej różnorodności, jak i nakierowaniu na produkt (gry na urządzenia mobilne), uczestnicy mieli możliwość rozwijania umiejętności pracy w silnie zróżnicowanym zespole projektowym i co najważniejsze nabywania kompetencji poszukiwanych przez pracodawców takich jak umiejętność pracy w zespole, mobilność czy płynne posługiwanie się językiem angielskim.

W dniu 25 września 2015 odbyły się prezentacje finalne prototypów gier wykonanych przez grupy projektowe w sali konferencyjnej w Hali Maszyn – EC1 Wschód. W najbliższym czasie przedstawiciele EC-1 mają zadecydować, czy któreś z nich będą dla nich ukończone.

Wydarzenie wspierane było przez EC1 Łódź – Miasto Kultury, Urząd Miasta Łodzi (projekt jest dofinansowany ze środków Urzędu Miasta Łodzi), Łódzki Klaster Gamedev oraz firmy informatyczne z województwa łódzkiego i nie tylko, takie jak IBM, Accenture, Ericpol, Technitel. Wydarzenie uzyskało również patronaty Prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej, Rektora UŁ Włodzimierza Nykiela, Prorektor ds. współpracy z zagranicą Zofii Wysokińskiej, „Młodzi w Łodzi” oraz opiekę medialną TVP Łódź.

Źródło: Informacje Organizatora

Zobacz galerię zdjęć: