Delia Cosmetics Sp. z o.o., łódzka marka kosmetyków oraz partner programu Młodzi w Łodzi, ogłosiła nabycie marki MASVERI, znanej z innowacyjnych produktów pielęgnacyjnych i stylizacyjnych dedykowanych mężczyznom. Inwestycja jest częścią strategicznego planu, mającego na celu rozwój portfolio marek firmy oraz wzmocnienie jej pozycji w segmencie kosmetyków męskich. Marka MASVERI będzie rozwijana w dotychczasowej spółce Masveri Sp. z o.o we współpracy z jej twórcami, a nowoczesne zaplecze produkcyjne inwestora zagwarantuje zabezpieczenie rosnącego popytu na jej produkty.
Cele transakcji
Delia Cosmetics zdecydowała się na inwestycję w markę MASVERI jako część swojej długoterminowej strategii rozwoju i dywersyfikacji oferty produktowej. Marka MASVERI, która zdobyła silną pozycję na rynku kosmetyków męskich w Polsce, idealnie wpisuje się w plany Delia Cosmetics związane z rozszerzeniem oferty w tym dynamicznie rosnącym segmencie. Przejęcie pozwala firmie na uzupełnienie swojego portfolio o innowacyjne i doceniane przez konsumentów produkty oraz na poszerzenie zasięgu dystrybucji marki MASVERI na rynkach zagranicznych.
Korzyści z inwestycji
Przejęcie marki MASVERI przez Delia Cosmetics niesie ze sobą liczne korzyści dla obu stron. Dla Delia Cosmetics stanowi to szansę na umocnienie swojej pozycji w segmencie kosmetyków męskich, który dynamicznie się rozwija. Marka MASVERI, ciesząca się zaufaniem konsumentów, uzupełni portfolio Delia Cosmetics o produkty, które doskonale wpisują się w oczekiwania współczesnych mężczyzn. Dla MASVERI przejęcie oznacza możliwość korzystania z zasobów i doświadczenia Delia Cosmetics w zakresie badań, produkcji oraz globalnej dystrybucji przy zachowaniu tożsamości brandu MASVERI. Klienci obu firm skorzystają na tym połączeniu poprzez dostęp do jeszcze szerszej oferty wysokiej jakości kosmetyków, rozwijanych we współpracy z jej założycielami i ekspertami z branży kosmetycznej.
Komentarze Zarządu Delia Cosmetics
„Jestem dumny, że dołączyliśmy Masveri do naszej firmy. To marka z ogromnym potencjałem, której my – jako inwestor branżowy, umożliwimy skalowanie w wielu wymiarach: zapewniając drastycznie większe moce produkcyjne, poszerzenie portfela produktów dzięki szerokiemu zapleczu B+R, wreszcie dając natychmiastowy dostęp do ponad 60 rynków zagranicznych, na które eksportujemy nasze produkty. Najbardziej cieszy mnie, że fantastyczny zespół Masveri dołączy do naszego teamu, bo najcenniejszym kapitałem naszej firmy są ludzie.
Transakcja jeszcze bardziej powiększy wzrosty, które notujemy zarówno w kraju jak i za granicą. Nasza strategia oprócz ciągłych organicznych inwestycji, które znacząco zwiększyliśmy, zakłada aktywne uczestniczenie w procesie integracji najlepszych podmiotów z branży – zarówno poziomej, jak i pionowej”. – komentuje najnowszą inwestycję Karol Szmich, Prezes Zarządu Delia Cosmetics Sp. z o.o. oraz Masveri Sp. z o. o.
Marcin Polak, Dyrektor Zarządzający Delia Cosmetics, dodaje – „Dostrzegamy ogromny potencjał w segmencie kosmetyków męskich, a przykład sukcesu marki Masveri i jej ugruntowana pozycja w największej sieci sprzedaży Rossmann pokazuje, że na rynku zdominowanym przez międzynarodowe koncerny wciąż jest miejsce na nowe i odważne projekty. Z produktów Masveri korzystałem już wcześniej jako stały klient i ich fan – jeszcze na długo przed poznaniem jej założycieli i transakcją. Wcale nie dziwi mnie jej stały wzrost – mężczyźni wracają po Masveri do Rossmanna cyklicznie, ponieważ produkty są rewelacyjne i bronią się same”.
Formalne szczegóły przejęcia
Delia Cosmetics Sp. z o.o. nabyła markę MASVERI oraz organizację i zasoby stojące za jej sukcesem w wyniku przejęcia 100% udziałów w Masveri Sp. z o.o. Doradcami w transakcji były zespoły firmy Pharmabroker (doradca transakcyjny) oraz kancelarii prawnych Lubasz i Wspólnicy oraz Marszałek i Partnerzy.