Choinka z jednorożcem

W tegoroczne święta, łódzkie choinki będą zdobić jednorożce, filmowe klapsy czy łódki. Studenci Uniwersytetu Łódzkiego stworzyli autorski projekt pt. Łódzka Bombka.

Jednorożec, filmowy klaps czy herb Łodzi – to tylko kilka znaków rozpoznawczych miasta, które znalazły się w Łódzkich Bombkach, stworzonych przez studentów Uniwersytetu Łódzkiego. W ramach zaliczenia przedmiotu, postanowili połączyć lokalność ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia i stworzyli autorski projekt, promujący znane symbole miasta.

Łódź znana jest m.in. z wielu charakterystycznych miejsc, sławiących miasto na całą Polskę. Jednym z nich jest Łódzka Szkoła Filmowa czy chociażby Piotrkowska Centrum, zwana przez mieszkańców „Stajnią Jednorożców”. Studenci Dziennikarstwa i komunikacji społecznej
z Uniwersytetu Łódzkiego w ramach zaliczenia przedmiotu związanego z zarządzaniem marką, postanowili wykorzystać łódzkie motywy i stworzyli ozdoby świąteczne, nawiązujące do życia miasta.

Łódzka Bombka to pięć akrylowych bombek, a każda z nich w środku ma zawieszony metalowy medalion z łódzkim motywem. Wśród nich można znaleźć jednorożca, filmowy klaps, napis „uć” czy łódkę z herbu miasta.

Pragnęliśmy stworzyć produkt, który sami chcielibyśmy mieć w domu, ale też taki który byłby dobrym prezentem świątecznym. Pomysł na Łódzką Bombkę narodził się spontanicznie. Jego celem było połączenie przywiązania do miasta, w którym studiujemy oraz przedświątecznej atmosfery. Dodatkowo inspiracją stali się nasi koledzy z Programu Erasmus, którzy wybierając się na święta do swoich domów chcieli zabrać ze sobą charakterystyczną dla Łodzi pamiątkę. I tak oto powstała Łódzka Bombka, oryginalny produkt z lokalnym sznytem – mówi Piotr Baleja, współorganizator projektu.

Akcja ma na celu rozwijanie przedsiębiorczych i marketingowych umiejętności u studentów.
– Nie było żadnych ograniczeń na etapie wymyślania produktu i marki, dlatego tym bardziej cieszę się, że zdecydowali się na promowanie swojego miasta – mówi dr Urszula Wich-Szymczak, prowadząca przedmiot Branding – zarządzanie marką.

Wzory bombek można zobaczyć na profilu na Facebook’u – Łódzka Bombka. Część zysków ze sprzedaży zostanie przekazana na cele charytatywne. Koszt jednej sztuki wynosi 20 zł.