Biuro Karier UŁ – nowoczesna komunikacja i ciągły rozwój

Studia to nie tylko czas wytężonej nauki, ale również pierwszy etap w budowaniu przyszłej kariery zawodowej. Rozwój umiejętności miękkich, pewności siebie oraz ocena własnych predyspozycji są niemniej ważne, niż wiedza zdobyta podczas studiów. Dlatego Biuro Karier UŁ wspiera studentów i pomaga im odkryć ich ukryty potencjał, jednocześnie dając mi wskazówki poruszania się po rynku pracy. Biuro korzysta z najnowocześniejszych narzędzi komunikacyjnych, zapewniając stały dostęp do szkoleniowych materiałów.

Biuro Karier to dynamiczna jednostka tworząca pomost pomiędzy studentami a pracodawcami. W ciągu ostatnich czterech lat zrealizowała wiele cennych inicjatyw (m.in. Targi Pracy, programy stażowe, Akademia Kompetencji, wsparcie przedsiębiorczości). Dzięki temu studenci mieli lepszy kontakt z rynkiem pracy i mogli szkolić się od najlepszych praktyków. To również platforma udostępniająca cenne materiały z zakresu rozwoju i doskonalenia.

Podłączeni pod karierę

Od marca Biuro Karier UŁ uruchomiło na swojej stronie cykl #CareerFullyCharged. To regularnie aktualizowany zestaw inspirujących i motywacyjnych publikacji przygotowywanych dla studentów:

  • #Poniedziałkowy kick-off – teksty poświęcone aplikacjom i narzędziom pomagającym poruszanie się na rynku pracy;
  • #Rozwojowy wtorek – materiały związane z rozwojem kompetencji;
  • #Rekrutacyjna środa – teksty i nagrania poświęcone przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej;
  • #Czwartkowy Focus – przestrzeń wymiany porad związanych z efektywnym wykorzystaniem czasu;
  • #Casualowy piątek – materiały poświęcone work-life balance oraz rozwijaniu pasji.

Przygotowywane przez Biuro Karier materiały ukazują, że nie sposób oddzielić rozwoju zawodowego od osobistego. Poczucie wewnętrznego spełnienia, potrzeba odkrywania swojego potencjału oraz zdobywania nowych kwalifikacji są kluczem do realizacji kolejnych celów, tak w życiu zawodowym jak i wewnętrznym.

Otwarta i bogata formuła cyklu spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród społeczności UŁ. Statystyki odwiedzin strony Biura Karier, na której opublikowano cykl, to w miesiącach marzec–kwiecień: 28 370 wejść, czyli ok. 7 092 na miesiąc. Jest to wynik o 7% lepszy niż przed rokiem.

Inicjatywa była odpowiedzą na przejście Uczelni od marca w system pracy zdalnej. Dzięki rozwijanej od lat infrastrukturze cyfrowej, Biuro mogło służyć wsparciem wszystkim studentom:

– Od kilku lat konsekwentnie staramy się poszerzać zakres usług oferowanych przez Biuro Karier. Wiąże się to m.in. z zapewnieniem dostępu do usług przez internet. Efekty tych wysiłków mogliśmy obserwować już od początku pandemii, gdy zapewniliśmy studentom w pełni zdalne wsparcie. Niebawem w wyniku porozumienia z firmą JobTeaser uruchomimy nowoczesny serwis internetowy wspierający poszukiwanie ofert i aplikowanie oraz obsługujący umawianie spotkań doradczych w pełni automatycznie. W ciągu kolejnych miesięcy zaproponujemy studentom Uniwersytetu Łódzkiego kolejne funkcjonalności wspierające ich rozwój zawodowy i ułatwiające kontakty z pracodawcami. Mam nadzieję, że inicjatywy proponowane przez Biuro Karier będą katalizatorem wspaniałych karier naszych studentów. – mówi dr Dariusz Koperczak, Dyrektor Centrum Współpracy z Otoczeniem.

Media spolecznościowe

Na infrastruktrę cyforwą Biura Karier składają się również media społecznościowe, w których wszyscy zainteresowani mogą znaleźć przydatne dla siebie materiały i informacje:

Platforma społecznościowa najczęściej wykorzystywana przez Biuro Karier UŁ. Jej uniwersalność pozwala na zachowanie różnorodności publikowanych treści. Na fanpage’u dostępne są informacje dotyczące wydarzeń, szkoleń oraz interaktywnych spotkań live z ekspertami. Zasięg fanpage’a to ponad 7 000 obserwujących i pod tym względem zajmuje 10 miejsce wśród biur karier polskich uczelni.

Profil na Instagramie pozwala na tworzenie stałego przepływu informacji pomiędzy Biurem a studentami w przystępnej i multimedialnej formie. Mimo że profil został utworzony stosunkowo niedawno, to jego zasięg wynosi już ponad 300 followersów.

Kanał publikuje materiały w ramach trzech mini serii:

  • „Przewodnik rekrutacyjny”,
  • „Skuteczne CV”,
  • „Pokonaj stres i osiągnij wewnętrzny spokój”.

Zasięg opublikowanych materiałów to ponad 1 400 odtworzeń.

Profil pozwala na budowanie rozpoznawalności i marki Uniwersytetu Łódzkiego wśród pracodawców. Są tam informacje o zrealizowanych przez Biuro projektach i inicjatywach. Skuteczne korzystanie z tej platformy pozwala na nawiązywanie i utrzymywanie relacji z pracodawcami. Mimo że profil działa zaledwie od kilku miesięcy, ma już ponad 300 obserwujących wśród firm i osób prywatnych.

Źródło: Uniwersytet Łódzki