ARCHIZO oficjalnym gadżetem UŁ

Jak w małej formie oddać piękno XIX-wiecznej architektury? ARCHIZO ma na to sprawdzony sposób. Firma odtwarza perły polskiej i światowej architektury w formie składanych bloków. Łódzcy pasjonaci architektury pieczołowicie dotworzyli budynek gmachu Rektoratu UŁ, tym samym tworząc wyjątkowy gadżet promujący Uczelnię.

Układanka ARCHIZO to intrygujący i mądry gadżet zaprojektowany w formie klocków do samodzielnego złożenia promujący marki. Sprawia, że architektura angażuje i staje się wyższą formą gadżetu. Jego elementy zostały pocięte tak, aby odzwierciedlać szczegóły fasady, a każdy detal architektoniczny odwzorowywany jest przy pomocy precyzyjnie grawerowanych linii. Dzięki temu układanka świetnie wygląda, angażuje i perfekcyjnie odzwierciedla wygląd budynku.

Gadżet promujący UŁ wykonany został z drewna oraz ze szkła akrylowego. Projekt podkreśla charakterystyczne elementy budynku: dwa boczne oraz środkowy ryzalit, attyki, wreszcie – nieoczywisty ryzalit w elewacji bocznej zwieńczony kopułą. Ujęcie budynku zaprojektowane w układance pozwala również na ukazanie wieloosiowości budynku, jego regularnej, rytmicznej kompozycji, jak również na wyróżnienie detali w postaci płycin podokiennych. W ten sposób twórcy z ARCHIZO oddali piękno XIX wiecznej konstrukcji autorstwa Gustawa Landau Gutentegera – jednego z najwybitniejszych architektów przełomu wieków.

Projekty ARCHIZO są nagradzane i doceniane przez profesjonalistów. Zostały wyróżnione w konkursie Must Have 2020 organizowanym przez Lodz Design Festival oraz zdobyły brązowy medal w międzynarodowym konkursie Design That Educates w kategorii product design.

Źródło:Uniwersytet Łódzki