8. Ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych na Politechnice Łódzkiej

W tym roku formuła konkursu była ciekawsza niż w ubiegłych latach.

W Art Inkubatorze Fabryki Sztuki w Łodzi odbył się, 1 lipca, 8. finał Ogólnopolskiego Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Organizowane przez Instytut Informatyki Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej PŁ wydarzenie jest największym i najpoważniejszym przedsięwzięciem akademickim tego typu w Polsce.

Konkursowi towarzyszyła konferencja – Conference on Game Innovations, zorganizowana wspólnie przez Politechnikę Łódzką i Uniwersytet Łódzki. Tematyka konferencji opierała się na programie sektorowym GameInn ogłoszonym w tym roku przez NCBiR. Swoje referaty przedstawiło 8 firm i 10 uczelni z całej Polski.

Do półfinałów Konkursu zakwalifikowało się 28 zespołów (20 w kategorii Design i 8 w kategorii Development). W kategorii Game Developmentzwyciężył zespółPuzzles z Politechniki Łódzkiej z grą ZeroG w składzie: Artur Wróblewski, Bartłomiej Waradziński, Hubert Marcinkowski, Maciej Filochowski i Mikołaj Druszcz. Pozostałymi finalistami w kategoriiGame Development zostały zespoły: Mashed Potatoes reprezenujący Politechnikę Łódzką z grą Red Space w składzie Bogna Dudaczyk, Grzegorz Muszyński, Jakub Rogalski, Kamil Kozłowski i Karolina Drobnik orazGRO-POL również z PŁ z grą Demensional Clash w składzie Anna Dziadek, Bartłomiej Paszkowski, Maciej Michalski, Magdalena Grabowska i Marcin Gniewisz. W kategorii Game Designzwyciężył zespółOnionMilk z Zespołu Szkół Ponagimnazjalnych nr 9 z Łodzi z grą Pigeon Fight w składzie Maciej NabiałczykRafał Romanowicz.

Pozostałymi finalistami w kategorii Game Design zostały zespoły: Unicell Team reprezentujący Politechnikę Łódzką z grą Unicell Manager w składzie Igor Derbis, Mateusz Miągowski, Kamil Kozłowski i Jakub Rogalski oraz Swedish Kappa Pride z Politechniki Łódzkiej z grą Slam Jam w składzie Benjamin Almö Thorsell, Dennis Johansson, Nasir Hussein i Adam Zimny.

W uznaniu najwyższej jakości prezentowanych projektów 6 firm, będących sponsorami i partnerami konkursu, przyznało wybranym zespołom nagrody specjalne. Firma CI Gamesprzyznała nagrodę specjalną dla zespołu Potatoes Without Hats z Politechniki Łódzkiej z grąRobot stole my hat w składzie Kamil Kozłowski, Jakub Rogalski, Karolina Drobnik i Bogna Dudaczyk. Firma 11-bit studios przyznała nagrodę specjalną w kategorii „grałbym” dla zespołu OnionMilk z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9 z Łodzi z grą Pigeon Fight w składzie: Maciej NabiałczykRafał Romanowicz. Firma Platige Image przyznała nagrodę specjalną za „najlepszą kompozycję obrazu” dla zespołu Unicell Team z Politechniki Łódzkiejz grą Unicell Manager w składzie Igor Derbis, Mateusz Miągowski, Kamil Kozłowski i Jakub Rogalski. Firma Techland przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Dynamic Duo z Politechniki Łódzkiej z grą Multiversal Beatdown w składzie Hubert Marcinkowski i Artur Wróblewski. Firma Teyon przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Firline Games reprezentującego Politechnikę Wrocławską, z grą SAAAM w składzie Daniel Kończyk, Kacper Kowalczuk, Krzysztof Heldt, Marek Derkowski i Michał Antkiewicz.

Zakład Grafiki Komputerowej i Multimediów Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiejprzyznał nagrodę specjalną za „najlepszy interfejs” dla zespołu Puzzles z Politechniki Łódzkiej z grą ZeroG w składzie Artur Wróblewski, Bartłomiej Waradziński, Hubert Marcinkowski, Maciej Filochowski i Mikołaj Druszcz.