Jak wprowadzać roboty do firmy? Jak organizować ich współpracę z ludźmi? Czy automatyzacja procesów zabierze nam pracę? A co z życiem prywatnym – czy nowe technologie nas nie oszukują i nie namawiają do nieprzemyślanych zakupów? Czy nie ingerują w naszą prywatność lub nie próbują zmieniać naszych nawyków?

Na te i wiele innych pytań będzie można znaleźć odpowiedzi podczas tegorocznej Nocy Innowacji na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. W programie również prezentacja wyników pierwszego ogólnopolskiego raportu dotyczącego etyki w erze transformacji cyfrowej przygotowanego przez Wydział Zarządzania UŁ i Orange Polska. Wydarzenie odbędzie się 10 października w formule online.

W ubiegłym roku Wydział Zarządzania UŁ jako jedyny reprezentował łódzkie środowisko akademickie na Festiwalu Cyfryzacji. Tym razem formuła spotkań przenosi się do wirtualnej przestrzeni. Udział w wydarzeniach jest BEZPŁATNY! W tym roku zapraszamy na dwa webinary i cykl materiałów video z ekspertami:

HARMONOGRAM WYDARZEŃ

16.30-17.30 CYKL MATERIAŁÓW WIDEO „Automatyzacja Procesów Biznesowych, czyli historia o tym, jak poskromić robota”

Zapraszamy do zgłębiania tajników RPA razem z naszymi Ekspertami z firm: Nordea Abp., BSH, Fujitsu, Digital Teammates, Digital Workforce oraz DXC. Odpowiemy m.in. na pytania: jak powinna wyglądać strategia wdrażania RPA w firmie, czy faktycznie roboty czyhają, by odebrać nam – ludziom – pracę, kim jest cyfrowy pracownik, jak osiągnąć synergię między pracą soft robotów i ludzi, na czym będzie polegała inteligentna automatyzacja i jaką rolę odegra w niej sztuczna inteligencja, jak kształcić przyszłych managerów i pracowników, by potrafili nie tylko sprostać nowym realiom rynku, ale także je kreować.

https://bit.ly/3c9eCI5

18.00-19.00 WEBINAR „Digital ethics – etyczna kwantyfikacja świata”

Zapraszamy na webinar, podczas którego zaprezentujemy wyniki pierwszego ogólnopolskiego raportu dotyczącego etyki w erze transformacji cyfrowej przygotowanego przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Orange Polska.

  • Skąd czerpiemy wzorce moralne i czy faktycznie ulegają one zmianie w wyniku coraz większej absorpcji technologii w naszym życiu?
  • Czy nasz aktywność w Internecie może być źródłem nieetycznych praktyk rynkowych?
  • Czy sztuczną inteligencję i pozostałe technologie ogólnego zastosowania można uznać za jednoznacznie dobre lub złe?
  • Jaki jest poziom znajomości i akceptacji poszczególnych technologii oraz rozwiązań na nich opartych w polskim społeczeństwie?
  • Czy czujemy się bezpiecznie korzystając z nich i jaki ma to wpływ na rozwój zrównoważony?
  • Czy faktycznie tylko firmy powinny być odpowiedzialne za bezpieczeństwo korzystania z Internetu i rozwiązań opartych na technologiach cyfrowych?

Na te pytania i wiele innych odpowiemy podczas webinaru prezentując wyniki pierwszego ogólnopolskiego raportu dotyczącego etyki w erze transformacji cyfrowej przygotowanego przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Orange Polska. Opowiemy o tym, jak Polacy postrzegają Internet i technologie, w tym technologie ogólnego zastosowania i które z nich cieszą się największym zaufaniem. Podyskutujemy o kształtowaniu wzorców moralnych w czasach dataizmu i związanych z tym wątpliwościach etycznych. A na koniec zastanowimy się, jak bardzo jesteśmy skłonni pozwolić technologiom, by zmieniły nasze dotychczasowe codzienne nawyki, naukę, wykonywaną pracę czy ulubione formy rozrywki, niejednokrotnie przy tym podejmując za nas decyzje.

https://bit.ly/3iIj03g

20.00-21.00 WEBINAR „Produkty uszyte na miarę – nowoczesne technologie w sprzedaży tradycyjnej i internetowej jako odpowiedź na potrzeby współczesnego klienta”

Dzisiejszy konsument coraz więcej wie o możliwościach tworzenia interesujących i innowacyjnych produktów i usług, które potem są oferowane nabywcom. Z drugiej strony, nie chce być postrzegany jako anonimowy klient, jeden z wielu, ale stara się być oryginalny, wyróżniający się, jedyny w swoim stylu. Szuka zatem komfortu i produktów dopasowanych idealnie do jego potrzeb. Zobaczmy zatem, co proponują firmy i sklepy, aby sprostać wymagającym klientom. Czy nowoczesne technologie mogą zastąpić człowieka, który potrafi dobrać produkt na miarę dla danego klienta? Czy nowoczesne technologie nas nie oszukują i nie skłaniają do nieprzemyślanych zakupów? Czy na pewno gromadzenie danych pozwalających na tworzenie idealnej oferty nie stanowi nadmiernej ingerencji w naszą prywatność?

https://bit.ly/33DIlVR

Więcej o Wydarzeniu i zapisy na stronie:   https://bit.ly/3iMyS4M

Źródło: Informacje Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego