Wyszukiwarka

Ukryj panel
Zawody w branży: | Przemysły kreatywne RSS feed for this section

Sektory kreatywne są szeroko rozumiane jako kreatywne przedsiębiorstwa, które są w szczególności zorientowane na rynek, a zajmują się kreacją, produkcją, dystrybucją i/lub rozprzestrzenianiem kreatywnych dóbr i usług poprzez media.

 

Sektory kreatywne dostarczają produkty i usługi, które szeroko łączą się z kulturalną, artystyczną lub zwykle rozrywkową wartością. Zawierają książki, publikacje w magazynach, sztukę wizualną (malarstwo, rzeźbiarstwo), sztukę teatralną (teatr, operę, koncerty, taniec), nagrania, filmy kinowe i telewizyjne, modę, zabawki i gry komputerowe.

 

Przemysł kreatywny wpływa na rozwój innych sektorów gospodarki, jeszcze bardziej zwiększając atrakcyjność określonego obszaru. Sektory kreatywne przyciągają wysokiej jakości kapitał ludzki, oddziałując na kształtowanie atrakcyjnej przestrzeni życiowej dla mieszkańców oraz biznesu. Specyfiką działalności kreatywnej jest otwartość na innowacje, stanowiące o różnorodności proponowanej oferty.

Copywriter

Copywriter zajmuje się tworzeniem tekstów reklamowych. Osoby uprawiające ten zawód powinny cechować się łatwością wyrażania myśli, giętkością języka, kreatywnością językową i mistrzowskim wyczuciem konwencji, schematów, melodii i frazeologii języka. Brak przywiązania do utartych zwrotów i niekonwencjonalne pomysły to atuty dobrego copywritera. Copywriter pracuje zwykle w agencji reklamowej lub w public relations. Może być dyrektorem kreatywnym. […]

Czytaj dalej

Projektant wzorów przemysłowych

Do głównych zadań projektanta wzorów przemysłowych należy projektowanie i rozwijanie produktów codziennego użytku. Wykorzystuje przy tym zdolności artystyczne połączone z badaniami o korzystaniu z produktów przez użytkowników, marketingiem i materiałoznawstwem. Celem większości projektantów jest stworzenie najbardziej funkcjonalnego i jednocześni przyciągającego uwagę produktu. Projektanci wzorów muszą przyjmować perspektywę konsumenta w celu zrozumienia jego potrzeb. Starają się myśleć o kształtach i […]

Czytaj dalej

Specjalista ds. pozycjonowania stron internetowych

W związku z rozwojem Internetu i wykorzystywaniem go na coraz większą skalę przez różne firmy, sklepy czy instytucje, zawód pozycjonera stron internetowych ma obecnie przed sobą duże perspektywy. Pozycjonowanie stron jest obecnie jedną z najbardziej efektywnych i opłacalnych form reklamy, która ma na celu przyciągnięcie do witryny internetowej jak największej liczby odwiedzających – jest to […]

Czytaj dalej

Grafik komputerowy

Projektuje lub tworzy grafikę o charakterze komercyjnym lub promocyjnym w postaci reklam lub opakowań, materiałów informacyjnych lub logotypów. Może wykorzystywać wiele mediów w celu osiągnięcia artystycznego lub dekoracyjnego efektu. W swojej pracy grafik: tworzy projekty, koncepcje i układy graficzne bazując na wiedzy dotyczącej zasad prawidłowego układu i estetyki projektowej określa rozmiar i położenie materiałów ilustracyjnych […]

Czytaj dalej