Główny Specjalista
ds. zarządzania dziedzictwem
w Oddziale Ochrony Dziedzictwa i Estetyki Miasta
w Biurze Architekta Miasta
w Departamencie Planowania i Rozwoju Gospodarczego

Wymiar czasu pracy: 1 etat – pełen wymiar czasu pracy
Numer ewidencyjny naboru: 96/DPRG-BAr.I/3/VII/2021
Data publikacji ogłoszenia: 2 lipca 2021 roku
Termin składania ofert: 16 lipca 2021 roku
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: <6%

Warunki pracy na stanowisku:
• siedziba Biura – ul. Wólczańska 36, parter oraz I piętro (budynek nie jest przystosowany dla osób z dysfunkcją narządu ruchu),
• praca przy komputerze,
• praca w pozycji siedzącej,
• możliwa praca poza siedzibą Biura.

Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało w szczególności:
• podejmowanie czynności związanych z ochroną dóbr kultury w zakresie:
• zapewnienia warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych umożliwiających trwałe zachowanie zabytków oraz ich zagospodarowanie i utrzymanie,
• zapobiegania zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytków,
• udaremniania niszczenia i niewłaściwego korzystania zabytków,
• przeciwdziałania kradzieży, zaginięciu lub nielegalnemu wywozowi zabytków za granicę,
• sporządzanie Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami na okres 4 lat, jego monitoring oraz sporządzanie sprawozdań z jego realizacji,
• ustanawianie i współpraca ze społecznymi opiekunami zabytków oraz wnioskowanie
do właściwego ministra ds. kultury i ochrony dziedzictwa narodowego o przyznanie odznaki ,,Za opiekę nad zabytkami”,
• popularyzowanie i upowszechnianie wiedzy z zakresu dziedzictwa kulturowego Łodzi poprzez:
• organizowanie konferencji, konkursów oraz projektów edukacyjnych,
• wydawanie materiałów informacyjnych i opracowań propagujących dziedzictwo kulturowe Miasta Łodzi,
• prowadzenie i uaktualnianie strony internetowej Urzędu Miasta Łodzi,
• prowadzenie Lapidarium Detalu Architektonicznego wraz z działaniami promocyjnymi
i edukacyjnymi na rzecz materialnego dziedzictwa kulturowego Łodzi,
• prowadzenie spraw związanych z uznaniem zabytków Łodzi za Pomnik Historii,
• prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem regulaminu Parku Kulturowego ulicy Piotrkowskiej w zakresie urządzeń reklamowych, działalności handlowej i usługowej poza budynkami, organizowania wydarzeń kulturalnych, składowania odpadów, prowadzenia robót budowlanych, sytuowania obiektów małej architektury oraz tymczasowych obiektów budowlanych,
• współpraca z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Łodzi i Strażą Miejską w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania parku kulturowego,
• przygotowywanie konkursów, dotyczących przestrzeni Miasta jako elementu budowania świadomości i tożsamości mieszkańców Łodzi, w zakresie uwarunkowań przestrzennych,
• przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji Oddziału do Archiwum Zakładowego,
• inicjowanie prowadzenia współpracy przy projektach dotyczących propagowania idei zachowania dziedzictwa oraz projektów badawczych dotyczących ochrony i zarządzania dziedzictwem,
a także przygotowanie opracowań, analiz, programów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,
• sporządzanie materiałów dotyczących obiektów zabytkowych na terenie miasta Łodzi niezbędnych do opracowania planów ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego
i sytuacji kryzysowych,
• współpraca przy tworzeniu dokumentów strategicznych na poziomie miasta, województwa
i kraju w zakresie ochrony i opieki nad zabytkami (wojewódzki i krajowy program opieki nad zabytkami),
• udostępnianie informacji publicznej,
• prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych w zakresie przygotowywania materiałów i dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowań
o udzielenie zamówień publicznych oraz uczestniczenia w pracach komisji przetargowych,
• wykonywanie na polecenie przełożonych – innych zadań Oddziału oraz zadań zleconych Oddziałowi, pozostających w zakresie jego właściwości.

Wymagania niezbędne/konieczne:
• posiadanie obywatelstwa polskiego lub posiadanie obywatelstwa innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• nieposzlakowana opinia,
• wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy,
• a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji,
• wyrażenie zgody, w przypadku wyłonienia do zatrudnienia, na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy, a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, na czas realizacji umowy o pracę,
• wykształcenie wyższe magisterskie,
• staż pracy: minimum 4-letni staż pracy,
• znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o dostępie do informacji publicznej, Prawo budowlane, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przepisów wykonawczych do niej, o rewitalizacji, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, o gospodarce nieruchomościami, o finansach publicznych, o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu,
• wiedza z zakresu programów rewitalizacji, redakcji wydawnictw i materiałów promocyjnych, prowadzenia konsultacji społecznych, zagadnień związanych z tworzeniem dokumentów strategicznych,
• znajomość doktryn konserwatorskich i zagadnień dotyczących zarządzania dziedzictwem,
• wiedza z zakresu historii sztuki, historii architektury i urbanistyki Łodzi, kompozycji plastycznej,
• znajomość Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami, Wojewódzkiego Programu Opieki nad Zabytkami, Krajowego Programu Opieki nad Zabytkami oraz innych dokumentów strategicznych dotyczących ochrony zabytków,
• znajomość założeń Gminnego Programu Rewitalizacji, Narodowego Planu rewitalizacji, Regionalnego Programu Operacyjnego,
• znajomość Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Łodzi,
• znajomość rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
• znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego i procedur administracyjnych (Kpa),
• znajomość Strategii Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+,
• umiejętność biegłej obsługi komputera (MS Office),
• umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
• umiejętność analizowania dokumentacji technicznych z zakresu konserwacji, restauracji i robót budowlanych w obiektach zabytkowych.

Wymagania dodatkowe:
• preferowane wykształcenie wyższe o kierunku: architektura i urbanistyka lub historia sztuki lub archiwistyka lub fotografia lub ochrona dóbr kultury,
• doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej,
• umiejętność obsługi programów graficznych.

Oferta kandydata musi zawierać:
• list motywacyjny,
• oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wymagany druk kwestionariusza osobowego do pobrania na stronie BIP Urzędu Miasta Łodzi),
• kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie – dyplom ukończenia studiów wyższych magisterskich (w przypadku złożenia w ofercie aplikacyjnej innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kandydat wskazany do zatrudnienia jest zobowiązany przedłożyć w Oddziale Spraw Osobowych oryginał dyplomu przed podpisaniem umowy o pracę), ewentualne dodatkowe uprawnienia i kwalifikacje,
• kserokopie świadectw pracy i/lub w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie
o zatrudnieniu potwierdzające wymagany staż pracy,
• oświadczenie o posiadaniu niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282),
• oświadczenia (wymagany druk oświadczeń do pobrania na stronie BIP Urzędu Miasta Łodzi):
• oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
• oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz że nie toczy się wobec kandydata postępowanie karne,
• oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy, a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem,
dla potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm), zwanym dalej RODO,
• oświadczenie o wyrażeniu zgody, w przypadku wyłonienia do zatrudnienia, na przetwarzanie danych osobowych wykraczających poza wymóg ustawowy, a zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, na czas realizacji umowy o pracę, zgodnie z RODO,
• dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego (dotyczy kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego):
• certyfikat znajomości języka polskiego poświadczający zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego,
• dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim,
• świadectwo dojrzałości uzyskane w polskim systemie oświaty,
• świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydane przez Ministra Sprawiedliwości.

Oferta kandydata może zawierać:
• Curriculum Vitae.

W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata albo biuro tłumaczeń albo tłumacza przysięgłego.

Dokumenty zawarte w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata oraz z dopiskiem: „Nabór nr 96/DPRG-BAr.I/3/VII/2021”, należy składać osobiście lub przesyłać na adres:

Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
w Departamencie Organizacji Urzędu i Obsługi Mieszkańców,
ul. Piotrkowska 110 (wejście od Pasażu Schillera), 90-926 Łódź,
Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami,

w terminie do dnia: 16 lipca 2021 roku

Za datę doręczenia uważa się datę otrzymania dokumentów przez Urząd (datę wpływu). Dokumenty doręczone po ww. terminie składania dokumentów nie będą rozpatrywane.

Nabór realizowany jest zgodnie z procedurą określoną szczegółowo w zarządzeniu Nr 6755/VII/17 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia Procedury naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miasta Łodzi oraz powołania Komisji ds. Naboru (z późn. zm.).

Zastępca Przewodniczącego
Komisji ds. Naboru
Beata Buczyńska-Łukasiak